Da Senzai's blog
07-01-2009 - 21:04

Deck-Building - Reanimation #2



Sidste uge fik jeg deckideen på plads og nu er det tid til, at udvælge de kort, jeg gerne vil spille med.

Jeg starter med de magier, der skal hente mine uhyrer op fra graveyarden og ned i spil.

4 Makeshift Mannequin
ryger i decket med det samme, da den kun koster fire mana, og er instant.





3 Beacon of Unrest: Kan udover at hente dyr og artifacts fra min egen graveyard også grave dem op fra min modstanders. Herefter må jeg blande Beacon of Unrest ind i mit library efter, at jeg har spillet den. På den måde giver kortet en illusion eller effekt af, at jeg spiller med uendeligt mange af den i decket, og jeg vil derfor via den få trukket en god del reanimation spells. Beacon of Unrest koster 5 mana, så det er ikke et kort, jeg vil starte med på hånden, da jeg ikke vil have råd til at spille den med det samme. Jeg kører derfor 3 af den i stedet for 4.

Med reanimation spellsne på plads, skal jeg havde fundet en måde, at smide mine monstre i graveyarden hurtigst muligt.

Jeg faldt over hurtigt over denne fætter, som jeg synes er alt for fed;





4 Cunning Lethemancer: Ikke nok med, at den hjælper mig til at discarde mine egne dyr, så straffer den også modstanderen, og tvinger ham til at kassere sine kort. Hvis jeg er heldig kasserer han nogle store dyre creatures (fordi, han ikke har råd til at spille dem alligevel, hvis jeg har smidt Cunning tidligt i spillet, og han ikke har nok lande endnu), og så kan jeg fiske dem op senere, når jeg har trukket en Beacon of Unrest.

Lethermanceren tvinger modstanderen til at “løbe tør for damp”. Hvis ikke modstanderen skynder sig at spille sine kort, så vil han være nødt til at kassere dem - givet, at min Lethemancer ikke bliver skudt så snart, jeg spiller ham.

4 Merfolk Looter: er perfekt til at discarde mine egne kort, og derudover hjælper den med at tonse igennem mit deck og finde reanimation spells. Kanont kort lategame, hvor den bytter lande eller andre kedelig kort til noget brugbart. Card-advantage er altid lækkert.

Mit deck skal selvfølgelig også havde noget creature removal. Gerne i form af et dyr, der har en “come into play” effekt, således, at jeg kan genbruge removal´et ved at hive det op af graveyarden. Så.

3 Shriekmaw: Fungerer som genbrugelig removal.

4 Executioner's Capsule: Kan fungere som tur et drop, hvorefter, jeg kan have den liggende på bordet indtil, jeg vil bruge den. På den måde undgår jeg selv, at blive presset til at spilde den på et ligegyldigt creature, hvis jeg har Cunning Lethermancer i spil. Er jeg desperat kan Executioner's Capsule hentes via Beacon of Unrest. Når capsule er i spil er modstanderen nødt til at tage valget mellem at spille et godt dyr - mod risici for at jeg dræber det - eller gemme dyret på hånden, hvor jeg måske vil få han til at kassere det.





Jeg har fundet mit Reanimation, Mine Removals og mit “Card-Control/advantage”. Nu mangler dyrene.

4 Hollowborn Barghest:
Sprang i øjnene på mig med det samme. Den skader modstanderen, hvis han eller jeg ikke har nogle kort på hånden! Det har vi ikke, da jeg spiller Cunning Lethermancer. Hollowborn Barghest giver mig en alternativ Win-mulighed, hvis jeg af en eller anden grund ikke kan tæve igennem modstanderens forsvar ved at angribe eller slå hans dyr ihjel.





4 Woodfall Primus: Er stor, grim og har trample.  Ligeså vigtigt, så ødelægger den et valgfrit non-creature pernament, når den komme ned i spil. Det giver mig mulighed en for tæve artifacts eller enchantmens, som decket ellers ville have svært ved.
 Derudover så for at være en rigtig kælling, så har den også persist, hvilket betyder, at første gang fjenden slår den ihjel, så kommer den i spil igen, og derved smadre et pernament mere! Det skal nok få modstanderen til at tænke to gange inden han bare skyder den!

Mana, skal der også til, så jeg spiller følgende lande.

2 Arcane Sanctum
3 Crumbling Necropolis
7 Islands
11 Swamps


Det efterlader plads til 7 kort mere.

4 Ravenous Rats: Er mit all-time favorite magic kort, så intet sort deck uden den.
 Dejligt tur to drop, der fungerer som billig blocker, og så hjælper den også Hollowborn Barghest til at blive aktiveret ved at sende modstanderens spells i graveyarden i stedet for i hovedet på mig!

2 Memory Plunder: Jeg ville gerne have 2 wtf-tag-den! Spells i mit deck. Jeg var dog lidt rådvild med hensyn til hvilket, så jeg har gjort det let ved at inkludere to Memory Plunder. Hvis min modstander bruger en spell, må det være fordi, at den er fed, og så kan jeg også få lov til at prøve den! Med mine Cunning Lethemancer og Rotter, har modstanderens måske kasseret et af Ultimatum-spellsne eller noget andet grumt tidligt, som jeg kan være heldig at snuppe!





1 Loxodon Warhammer: Bliver det sidste kort til. Den er lækker at trække, hvis spillet er ved at gå lidt i stå. Så kan jeg give enten min Woodfall Primus eller Hollowborn Barghest +4 i attack, lifelink og i Hollowborn Barghests tilfælde, trample.



Final decklist;

 Lands (23)
2 Arcane Sanctum
3 Crumbling Necropolis
7 Islands
11 Swamps

 Creatures (23)
4 Ravenous Rats
4 Merfolk Looter
4 Cunning Lethermancer
3 Shriekmaw
4 Hollowborn Barghest
4 Woodfall Primus

 Other (14)
4 Executioner's Capsule
4 Makeshift Mannequin
3 Beacon of Unrest
2 Memory Plunder
1 Loxodon Warhammer

Ja, det er mit deck, der skal få mig tilbage på den danske magic-scene. Nu er der ikke andet for end at tage ind i Faraos på Lørdag, og se, hvad der sker! :D

Mvh,

Shin.






Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Xboxlife Blog
Profil Statistik
  • I dag: 0 besøgende
  • Denne måned: 0 besøgende
Arkiv Kategorier
Følg Xboxlife her