Gamemakerman's blog
09-12-2006 - 02:56

XNA, fremtiden for uafhængenige spilskabere

                             XNA

XNA, det er navnet på Microsofts store satsning indenfor spiludvikling. XNA er allerede til rådighed for de professionelle udviklere som vil lave spil, men hvad kan XNA lige gøre som andet ikke kan? XNA kan gøre det muligt at lave spil via C# på PC, men det smarte kommer i at udvikleren så kan tage sit produkt over på Xbox 360 platformen uden at skulle bruge alt for meget besvær på det. XNA er nu skabt i en gratis udgave der gør spilkrerering nemt for dem hjemme i stuerne.

Lige nu hedder den kun PC for XNA folket, men her på mandag bliver XNA for alvor sparket i gang, da der bliver det fulde version til PC og Xbox 360 udgivet. Så fra den 11 kan alle som har et XNA abonnoment, køre hjemmelavede spil på deres Xbox 360'er.

Torque X

Torque

At skulle kode et helt spil er en stor udfordring og derfor har firmaet GarageGames en speciel version af deres Torque Game builder på plads. Torque X, sådan lyder navnet på programmet man kan bruge til at skabe 2D spil med. Har man ideen til et sjovt lille spil, så kan man godt komme igang med at lege med Torque X da basis versionen bliver 100% gratis at bruge, mens at pro versionen kommer til at koste 150$, men vil så inkludere selve kildekoden.

http://xbox360homebrew.com/blogs/homebrew360/archive/2006/11/09/1306.aspx

Xbox360homebrew afholder også en konkurrence for dem som kan lave det bedste projekt via Torque X basis versionen, premierne er 3 x pro licenser, hvoraf det bedste projekt også vil en licens til Game Builderen selv.

Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her