Vinterbird's blog
28-08-2007 - 21:43

Halo 3 singleplayer og multiplayer impressions

OMG OMG OMG!!!! Halo 3 singleplayer hands on omg omg !!!!!!


Her er en artikel der blev skrevet på et halv varmt hotel, klokken 02 om natten, med en lille smule tømmermænd (tak Rock Band bus og gratis øl). Eftersom vi allerede har et preview af Halo 3 oppe, så ryger artiklen op her.

Der er tale om 30 minutters multiplayer på Sandtrap hvor jeg gennemtævede alt og hvad med 26 kills ned til nummer to, og 40 minutters god hygge med Halo 3 singleplayer.

Artiklen er ikke rettet, eller med billeder, så wall of text incoming, og der tages forbehold for fejl i artiklen. (Hvis jeg får tid, smækker jeg nogle billeder ind):




Halo 3 – Multiplayer og singleplayer hands on. 

I næste måned vil verden stå stille, for der udkommer Microsofts største titel på deres konsol, nemlig det sidste kapitel i historien om Master Chief, og vi har taget et friskt kig på Halo 3.

 

Banen vi tjekkede ud var Tsavo Highway, os i rollen som Master Chief der skal eskortere en bunke soldater til sikkerhed, men desværre står der en mindre hær af Covenants i vejen for Chief og hans medsoldater.

 

Efter at være sluppet ud fra en undergrundstunnel, blev vi sluppet ud i den åbne verden med soldater, Covenants og store åbne miljøer at gå i krig med. Det første der slår en når man kommer udenfor, og bliver introduceret til den åbne verden fra Halo 3 er hvor åbne banerne denne gang er. Det er ikke en linær vej man skal følge, men derimod er der et kæmpe område hvor man kan se nedskudte Covenant skibe, og når man har skudt de første Grunts, bliver man mødt med en lille flok Brutes som stormer ud fra toppen af en bakke, og her fik vi demonstreret hvordan Bungie virkelig har lavet nogle store ændringer på A.I.’en iforhold til Halo 2.

 

Brutes’ne vi var oppe imod delte sig op i to grupper, og den ene holdte os fanget i en ildkamp, mens den anden gruppe af Brutes og Grunts tog en rute om bag nogle træer og overraskede os med en granat en masse plasma der blev skudt i vores retning.

 

Efter at have taget os af de intelligente gæster, blev vi samlet op af en Warthog fyldt med soldater, og med den tog vi på tur ud i det blå, for at arbejde os mod New Mombasa, men tunnelen til byen var blokeret af et kæmpe energiskjold som forhindrede biler i at komme ind, hvilket også betød at dette blev endeturen for vores Warthog, og i det vi hoppede af den, blev vi overrendt med Jackals, Brutes og Grunts.

 

Med Halo 3 har Bungie også udnyttet de ekstra kræfter der er at finde i Xbox 360, hvilket betyder at vi blev overrendt af otte Brutes, en lille slyng af ti Grunts og en bunke Jackals der havde taget nogle rifler og parkeret sig bag nogle bakker. Igen her fik vi demonstreret A.I.’en, der blev lavet små grupper af Grunts, som spredte sig ud, og prøvede at presse os ud fra vores skjul bag træer og bakker, for at give Jackals’ne en mulighed for at skyde os med riflerne.

 

Midt i kampens hede fik dog også fingrene på et helt nyt udstyr at smide med X-knappen. Nemlig et bærbart skjold, lignende dem vi har set Covenant bruge i de mange kampe vi har kæmpet mod Covenanten og dets krigere. Skjoldet giver en god beskyttelse, og er ikke tidsbegrænset som bobbleskjoldet, som forsvinder efter et bestemt antal sekunder.

 

Grafisk har Halo 3 en masse fine detaljer. Våbnene er utroligt flot modelleret, og der er en masse fine detaljer på de forskellige fjender man støder ind i. Dog er miljøerne i spillet ikke så imponerende som de kunne være. Bakker og sten ser stadig ikke så imponerende ud som det kunne, og de forskellige menneskelige soldater man møder har ikke samme detaljegrad som de Covenant fjender vi blev mødt med. Frameraten var dog utroligt stabil i den næsten færdige udgave vi så af spillet, og det var tydeligt at Bungie har gjort en masse ved det grafiske udseende siden multiplayer beta testen.

 

Dog er Halo 3, endnu ikke så imponerende som Gears of War er, men det store antal fjender på skærmen, gør dog at man stadigvæk bliver en smule imponeret. Men man kan alligevel ikke undgå at være skuffet over de svage textures der gemmer sig rundt omkring, samt den lidt svage geometri i miljøerne der også hersker.

 

Men singleplayer var ikke det eneste vi fik et kig på. Vi fik nemlig også lov til at spille en af de for nylig annoncerede multiplayer baner. Nemlig Sandtrap, som er den største multiplayer bane i et Halo spil, nogensinde.

 

Banen foregår i en øde ørken, og har store templer på hver sin side af kortet, og i midten af dette er der et område hvor det er muligt at hoppe ind i en masse Warthogs, Brute Choppers og Ghosts, så man kan sprede død og ødelæggelse.

 

Ude i hjørnerne af banerne lå der nedskudte menneske køretøjer, som gemte på den lille motorcykellignende køretøj, Mongoose, som gør det ekstremt nemt at komme hurtigt omkring.

 

Udgaven vi spillede er en tæt på færdig udgave af spillet, og derfor fik vi lov til at lege lidt med et nyt våben, nemlig den frygtindgydende Brute Hammer, som vi har set flere forskellige fjender bære i Halo spillene. Hammeren er Brute folkets svar på plasma sværdet som Elite folket bærer i kamp. Og hammeren fungerer delvist på samme måde, idet at hvis nogen kommer for tæt på bliver de omgående dræbt af dens dødelige sving. Men hammeren udsender også bølger af energi når man svinger den, så det er muligt at ramme fjender der er en meter fra en selv.

 

Udover Brute hammeren fik vi også et kort kig på hvordan man kan ændre ens rustning og udseende i multiplayer. Gennem ens multiplayer karrierer åbner man op for flere forskellige typer af rustninger. Der er en masse forskellige sæt, og hvert sæt kan man kombinere med andre, så man kan tage bryst rustningen fra den almindelige Master Chief model, tilføje en ny hjelm og ændre ben og skuldrer hvis man har lyst. Eller kombinere det på helt andre måder.

 

Grafisk er der sket en masse med multiplayer siden beta testen. Der er kommet en masse flere detaljer i karaktermodellerne på banerne, og miljøerne er blevet en hel del pænere, og der er en masse små detaljer i spillet, som f.eks. at sandet blæser af sted i vinden, eller at hvis man kigger op i luften vil man se hvordan et af de store menneskeskibe ala Pillar of Autom er på vej ud af skyerne og ned på jorden.

 

Gameplay mæssigt er Halo 3 multiplayer stadigvæk det samme som de fleste fik lov til at spille for nogle måneder siden, og det ser ud til at Bungie virkelig har styr på hvad der leverer en balanceret multiplayer oplevelse, med en masse sjove våben og køretøjer, så man virkelig kan sprede død og ødelæggelse når spillet bliver udgivet i næste måned til Xbox 360.



Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her