Krisgebis's blog
21-08-2010 - 19:48

Dagens dummeste kunde

Det er sjældent jeg føler nogen kunder gør sig fortjent til at blive bitchet over, men på min vagt idag, var der ihvertfald en herre der fortjente et ordentligt los i røven.

Indledende
Vi har fået elektroniske prisskilte på mit arbejde, så når prisen skal ændres skal stregkoden scannes og elektronikken "refreshes". Så står den og leder i 10-20min og så får den den nye pris ned automatisk. I mellemtiden viser den en numerisk kode. Denne kode er der heldigvis sat et "-" foran, så man ikke skal kunne forveksle koden med en evt. pris. Lyder det ikke ok forståeligt? Ikke for alle åbenbart.

Historiens hovedperson
kommer hen til mig og siger han gerne vil købe et fjernsyn. Jeg fortæller ham at han blot skal betale for det og hente det i vores vareudlevering. Han spørge hvad det koster og vi begynder at gå derover samtidigt med, at jeg fortæller ham, at prisen står oplyst ved infoskiltet. Han siger han gerne vil hav den til den pris så. Da vi kommer derover, ser jeg så at prisen ikke er blevet opdateret, men der stadig står en kode "-8735" og jeg forstår pludseligt grunden til hans spørgsmål og hans joke. Jeg spørger ham så: "Det kan du nu ikke få den til, men skal jeg lige scanne prisen for dig?"

Crazy people are... crazy
Han svarer: "Nej" og det lyder oprigtigt som om han ikke har interesse i prisen, "jeg vil gerne have det til den pris". Jeg bliver lidt forvirret og spørger tøvende igen: "Hvis du gerne vil have det, skal jeg så ikke scanne prisen for dig?". Han vil fortsat gerne have den til den viste pris. Så jeg spørger: "Så du vil gerne tage imod 8700kr for at tage vores fjernsyn? Det kan vi jo ikke gøre" Det sidste siger jeg meget pædagoisk, med tonefald, som i "Det kan du jo godt selv se".
Men han siger: "Jeg vil gerne snakke med en, så jeg kan få den til den pris jeg har set den til".

Getting mighty pissed
Jeg siger ligeud: "Du kommer ikke til at tale med min chef over dette, og jeg kan ligeså godt lukke den her. Du får ikke det fjernsyn til den "pris" ". Han vil stadig gerne have penge for tv'et, så jeg forklarer ham: "Normalt hvis du ser noget til en pris, så skal man selvfølgelige have det til den pris, men det er kun hvis du er i god tro. Her kan man rimeligt nemt sige til sig selv, at det kun kan være en forkert "pris" ". Han forsøger sig STADIGVÆK og pejer på tv'et nedenunder og spørger så: "Hvordan skal jeg så vide om dette er den rigtige pris?" *Her er et skilt med prisen "3999" for et 37". Jeg pejer på begge prisskilte og spørge: "Den ene står der ikke et minus foran!". "Jamen, det kunne jo være en kampagne?!"

Afslutning

"Synes du det lyder realistisk?" spørger jeg ham og er sikker på han kan høre min vantro. "Jamen, det ved jeg jo ikke!" siger han, som var han anklaget. "Jeg vil bare have det til den pris jeg har set det til".
Nu er jeg efterhånden godt sur over han gider at spilde min tid med sådan en omgang pis, så af frygt for jeg vil give ham et møgfald, kigger jeg helt lamslået på ham og siger efter en kort pause: "Ok!". Så vender jeg mig om og går hen og arbejder videre på, at indstille det tv jeg var igang med, før han afbrød mig.

Ja, undskyld min historie blev lidt lang, men er i enige/ueninge i min håndtering og har i oplevet noget lignende?
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her