Vinterbird's blog
28-08-2008 - 08:52

Tre ting jeg ikke kan forstå ikke er sket.

Her er tre ting jeg simpelthen ikke kan forstå ikke er sket endnu:

1.    Space Invaders Extreme på XBLA/PSN – Hvorfor pokker er dette ikke sket endnu? Det virker som den største no brainer jeg endnu har set. Med den enorme succes Pacman C.E. og Galaga Legions nyder af, så virker det ekstremt underligt ikke at smide det fantastiske Space Invaders Extrene ud.

2.    Battlefield Heroes på konsollerne – Seriøst XBLA og PSN. 400 MS points og voila. Instant succes. Fokussen på PC platformen er at give spilleren spillet gratis og så ellers leve af microtransactions, og den ide kunne nemt plottes over til konsollerne. Hvis de så bare lader mig bruge den samme profil (og dermed karakter) på tværs af alle platforme, så ville det være et hole-in-one.

3.    Sam & Max på WiiWare – Telltale udgiver Strong Bad en gang om måneden på WiiWare, så hvorfor pokker ikke udgive Sam & Max en gang om måneden også? Det virker da som spildt potentiale. Specielt når de allerede har motoren oppe og køre med udgivelsen af Season 1 på retail her i næste måned.

Der er sikkert nogle gode forretnings og legale grunde til det ikke er sket. Men i min lille verden kan jeg simpelthen ikke begribe hvorfor de ting ikke er blevet realiseret endnu.

21-08-2008 - 11:34

GC-08 - Dag 2

Jeg elsker EA's pressestand. Masser af ro og internet til at skrive i. Efter bloggen fra i går formåede jeg at ødelægge Guitar Hero: World Tour trommerne (vi har det på video), og det imponerende mig ikke ligefrem.

Men udover at ødelægge World Tour trommer fik vi spillet lidt Force Unleashed og ellers slappet en hel del af om aftenen.

Men nu er det tilbage ud i felten, Heavy Rain og inFamous er de næste to der skal dækkes. Og hold øje med siderne i aften hvor vi har previews, videoer og podcast der vil poppe op så hurtigt som vi kan få det lavet.
20-08-2008 - 13:53

GC 08 - Hurtig update

Sidder midt i EA's stand og drikker kaffe med Peter Moore (no shit!). Meget hurtig opdatering herfra:

LittleBigPlanet er fandens sjovt, Guitar Hero: World Tour er rimelig sejt, jeg mødte Alex Nevarro som er voldsomt flink, Killzone 2 er jeg ualmindeligt imponeret over, Resistance 2 er ikke specielt imponerende lige nu, Dead Space er super cool og Mirrors Edge overraskede mig meget.

Vi har previews, podcast og video fra GC 08, og der vil komme meget meget meget mere i løbet af de næste par dage. Og nu skal jeg skyde folk i tusind stumper i RE5.
07-08-2008 - 09:00

Xbox Live Arcade anmeldelse - Braid



Efter tre års vente tid, er Johnathan Blows første Xbox Live Arcade spil tilgængeligt.


Braid handler om Tim som har mistet hans prinsesse, og nu må Tim på en jagt igennem seks forskellige verdener for at finde ud af hvor hun er, og hvad der gik galt i deres forhold. Umiddelbart lyder det jo meget simpelt og lettilgængeligt, og der kan man også lade det ligge. Men hvis man vil, er der mulighed for at få uddybet historien i form af små tekster man kan læse før man går ind i hver bane.

Men historien, selvom den er overraskende god, er ikke den primære fokus i Braid. Derimod er gameplayet det. For gameplayet i Braid er noget af det mest kreative og intelligente jeg endnu har set. Det tager det simple 2D gameplay fra Super Mario Bros. og fusionerer det med hvad man bedst kan sammenligne med elementerne fra Prince of Persia: Sands of Time. Dog er det en meget tynd og ikke fyldestgørende forklaring af spillets koncept, for der går ikke længe før hele ens opfattelse af tid bliver vendt op og ned, og man sidder tilbage med en helt ny opfattelse af hvordan man kan angribe spillets mange gåder.



Gåderne i spillet varirer i alt fra t man skal bruge tidsrejsen til at komme over på en platform som bevæger sig fremad påtrods af at man spoler tiden tilbage, eller komme forbi nogle kanoner eller bare redde en fra at dø. De mange gåder er alle sammen fuldkommen unikke, der er ikke en eneste gåde som ligner den forrige, og det gør at hver eneste gåde er en fornøjelse uden lige at gennemføre.

Visuelt er Braid lige så genialt og unikt som dets gameplay. Det føles som om man bevæger sig i et kæmpe Monét maleri, og visuelt er det et utroligt imponerende spil, som byder på en helt unik og anderledes oplevelse som passer perfekt med gameplay. Alt fra de små ting som hvordan Tim's hår bevæger sig når man hopper gennem luften til fjenders ansigtsudtryk er alt sammen håndtegnet, og detaljegraden og charmen i det er ikke til at kimse af. Braid er et visuelt mesterværk, og beviser at spil sagtens kan være 2D og stadig ubeskriveligt pæne.



Sidste år kom Portal ud af den blå luft og blæste os alle omkuld. Braid er dog ikke som Portal fyldt med sort humor. Men ligesom Portal, så er Braid et spil du simpelthen ikke må snyde dig selv for. Det er et fyrtårn af kreativitet og hver eneste gåde er designet og gennemtænkt mere end hvad du finder i de fleste store produktioner nu om dage.

Braid beviser at Xbox Live Arcade kan rumme andet end simple oplevelser og Geometry Wars kloner, det kan også rumme et spil som ikke kan beskrives som andet end genialt og årets Xbox Live Arcade spil. Men det kan også rumme hvad der meget vel er årets bedste spil på tværs af alle platforme.

10.



Titel:
Braid
Udvikler: Johnathan Blow
Pris: 1200 MS Points
05-08-2008 - 10:03

Shit just got real.

Selvom Games Convention 2008 egentlig kun er to uger væk, så har jeg slet ikke været hyped eller være oppe at køre over showet som Tommy Ågren har været de sidste mange uger.

Men i dag blev det hele lidt mere virkeligt, for jeg fik min kære Mac tilbage fra reparation (man skal ikke stole på alt hvad man læser på nettet om rensning af overfladen på ens Mac), og så lå det her i min postkasse:




GC hypen er ikke helt på plads endnu, men den er i det mindste tættere på end den har været i lang tid.


Games Convention 2008 starter den 20. august for pressen og den 21. august for offentligheden.