Morten Skou's blog
21-07-2007 - 15:09

Jamen, forbrugerrådet siger jo så meget..

Jeg ved ikke helt hvad det er med mig, men det virker som om at alle de sælgere der har "Dårlig service" stemplet i panden spæner hen til mig lige så snart jeg træder ind i deres butik.

I dag gik jeg ned til Fona i Roskilde (Skomagergade), for at få byttet min TomTom 910 som jeg købte hos dem for cirka 10 måneder siden. Grunden til at jeg ville have den byttet var, at den har været til reperation 2 gange inden for meget kort tid - den sidste gang var for kun 14 dage siden.

Ifølge Forbrugerrådets "Klagekort", så står der : "Sælgeren må normalt højest reparere eller bytte 1-2 gange. Derefter kan du få pengene retur". Så jeg var ved godt mod da jeg gik ned til Fona, specielt fordi at jeg de andre gange hvor min TomTom har været til reperation, har fået super god service af en af sælgerne dernede (den samme hver gang, han hedder Morten).

Sådan skulle det desværre ikke gå i dag, for Morten var der ikke, og istedet var det den midlertige bestyrer Ole der mødte mig ved kassen. Jeg forklarer ham hurtigt sagen, og siger at min tålmodighed nu er løbet op, og at jeg gerne vil have mine penge retur. Han siger at det kan han ikke gøre lige nu, men at han vil ringe til deres support linie og høre hvad han så skal gøre med den.

Jeg nævner at Forbrugerrådet siger at det max. er 1-2 gange han har mulighed for at reparere den, hvorefter jeg kan kræve mine penge retur. Til det svarer han koldt: "Jamen, forbrugerrådet siger jo så meget...". Resultatet var, at han ville ringe til mig mandag, og jeg måtte tage min TomTom og forlade butikken igen.

Jeg tvivler ret meget på, at hvis han kontakter TomTom, at de så skulle sige "bare krediter den" - det er da helt klart at de gerne vil have den til reperation. Dette kan muligvis også skyldes at den nu koster 3500 kroner, og at jeg sidste år betalte 5300 for den.

Lige meget hvad udfaldet bliver på mandag, så er jeg helt sikkert færdig med at handle i Fona i Roskilde - magen til ignorant bestyrer skal man da lede længe efter.

Det værste var næsten hans holdning til Forbrugerrådet, og hans tidligere nævnte kommentar. Jeg er da gevaldigt glad for, at jeg ikke har købt mit fjernsyn deroppe, men "kun" en ting til 5000 kroner.

Hvorfor sker sådan noget altid for mig :-(
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Xboxlife Blog
Profil Statistik
  • I dag: 0 besøgende
  • Denne måned: 0 besøgende
Arkiv Kategorier
Følg Xboxlife her