Morten Skou's blog
24-06-2007 - 23:41

The Darkness #5

The Darkness

Efter at have haft lidt nedtur over, at den promo udgave som jeg fik tilsendt til retail Xboxen ikke virkede, så besluttede jeg mig for bare at fortsatte hvor jeg slap på debuggen.

Jeg er nu kommet et godt stykke ind i spillet, og må helt klart sige at det bliver mere og mere syret. Alle sammenligninger som jeg tidligere har draget med Condemned, er nu ryddet af bordet. Det eneste disse to spil har til fælles, er en syret historie og så de små ting man kan samle op hist og her. Der kommer stadigvæk chok-effekter, hvilket et par gange har fået mig op af sofaen, men generelt er spillet, til trods for at det bliver mere og mere dystert, ikke særligt uhyggeligt på nuværende tidspunkt.

Det sidste stykke tid, er min "Darkness level" steget til 4 ud af 5. Dette gøres ved at man spiser hjerterne fra de personer som man slår ihjel - meget brutalt, blodigt og ikke mindst nøvendigt senere hen i spillet - da diverse zombier bliver ved med at komme til live, hvis man ikke har snuppet deres hjerte.

Jeg har også fået mulighed for at bruge 3 ud af 4 mulige Darklings, nemlig: Gunner, Kamikaze og Berserker. Man fremkalder dem ved at stå tæt på en såkaldt "gateway", og trykke LB og så enten X, Y, A eller B knapperne (hver Darkling har sin egen kombination). De har alle deres rolle i spillet, og tit skal man tænke sig om for at komme videre i spillet.

Berserker Darklingen er den som man får til at starte med i spillet. Den kan bruges til at overfalde folk, åbne døre og lignende.

Gunner Darklingen var den næste Darkling i rækken som jeg fik. Den er (som du kan se på billederne herunder), udstyret med en pænt gigantisk rullemaskinekanon, som den absolut ikke er bange for at bruge.

Kamikaze Darklingen bruges til at sprænge ting i luften. Det kan eksempelvis være vægge og andre forhindringer.

Fælles for de tre Darklings er, at man skal holde dem i skyggen, ellers dør de.

The Darkness
En Gunner-darkling i funktion.

The Darkness
Samme Gunner-darkling. Bemærk "Born to Kill" på hjelmen.

Indtil videre har jeg meget svært ved at slippe spillet. Historien er så syret, at lige når man tror at man er ved at have styr på tingene - og det trivielle i spillet burde starte - så sker der noget helt uventet, og man er på bar bund igen. Desværre er uhyggen som sagt gået lidt af det.

Der er kun en enkelt ting der irreterer mig ved spillet lige nu. Det er at det kort som man har til rådighed, egentlig ikke er specielt brugbart - der er nemlig ingen indikator der viser hvor man befinder sig. Det ville have gjort tingene lidt nemmere. Jeg har oplevet at løbe forvildet rundt i et godt stykke tid - hvor det vidst mere var held end forstand at jeg fandt udgangen.

Jeg har forøvrigt fået 130 Gamerpoints i det allerede, desværre kan de ikke ses på de normale gamercards.

Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Xboxlife Blog
Profil Statistik
  • I dag: 0 besøgende
  • Denne måned: 0 besøgende
Arkiv Kategorier
Følg Xboxlife her