Scurvy Lobster's blog
26-12-2006 - 00:43

Gender Inclusive Game Design

En ny bog om spildesign er på i dag. Bogen Gender Inclusive Game Design er skrevet af Sheri Graner-Ray, og omhandler de problemstillinger som spildesignere står overfor, når de skal designe spil der appellerer til begge køn.

I midten af halvfemserne var der en trend mod spil til piger, som stort set alle floppede fælt, og selvom der siden kom det Succesfulde Sims på gaden, er det stadig svært at designe spil, som både drenge og piger synes om. Derfor tager Graner-Ray fat i problemet, og ser på hvordan spil kan gøres ”inkluderende” i stedet for ”ekskluderende”.

Formålet med dette er naturligvis at øge markedet. Spil til unge mænd findes i overflod, og mange titler sælger aldrig ret godt. Spil der appellerer til alle er sjældne, men de der gør, formår ofte at sælge forrygende. Derfor kan der være god fornuft for spildesigneren i, at overveje hvad der tiltaler begge køn.


Selvom bogen er skrevet af en kvinde, så er det ikke forslag om små lyserøde elefanter eller andet pjat man finder i bogen. Der er gode seriøse bud på løsninger, og alle med tanker om at blive spildesigner en dag, skal se denne bog som en must-have!

Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her