Scurvy Lobster's blog
28-07-2010 - 10:49

Mass Effect: Retribution

Så er den seneste Mass Effect bog netop udkommet. Dette er tredje bog i rækken af forfatteren Drew Karpyshyn, der også medforfattede Mass Effect spillene.

Jeg har læst begge de forgående bøger (Revelation og Ascension), som ramte plet i mine øjne, så jeg ser meget frem til at modtage den nyeste.



Du kan finde bogen billigst med denne liste.

Er man ikke bekendt med bøgerne, så kan de på det kraftigste anbefales. De skal naturligvis læses i rækkefølge.
13-12-2009 - 18:12

Ny blog om spildesign

Jeg har mange gange skrevet om spildesign på denne blog, og alt kan findes sorteret i kategorierne.

Nu har jeg købt et domæne, hvor du kan finde masser af information, hvis du er begynder og vil i gang med at lave dine egne computerspil. Siden er kun lige startet, men det er en god del artikler til at komme i gang med Game Maker spil. Indholdet er i modsætning til her på engelsk.

Snart kommer der også guides til at lave spil med andre game engines.

Se det på YourGameDesign.
07-01-2009 - 21:39

Interpol på XBLA

Her er mine første indtryk af dagens XBLA spil Interpol: The Trail of Dr. Chaos. Det første 'hidden object' spil vi ser på Xbox 360.

Først skal det siges, at jeg er fan af denne spilgenre. Hvis du har hørt om Mystery Case Files serien, så er dette moder-spillene i genren.

Gameplay:
Som med alle 'hidden object' spil gælder det om at udpege udvalgte elementer i skiftende scener i Interpol. En detalje er dog at man skal finde samtlige objekter i hver scene, og ikke som i nogle spil kan nøjes med at finde måske 6 ud af 8 ting. Desuden har Interpol ingen former for minigames eller andre typer gåder. For mig er dette positivt, da det er 'hidden object' elementet jeg holder af. Der er i øvrigt tid på scenerne, og hvis man løber tør for hints, så kan man let komme i problemer i de svære baner.

Hint: En engelsk ordbog er i god at have ved sin side, da der næsten altid er en genstand i en scene, som man aldrig har hørt om før.

Grafik:
Her er der lidt knas. Spillet er konverteret fra 4:3 format PC, og det gør at der er nogle "nydelige" men nytteløse bjælker i 16:9 på Xbox 360 versionen. Desuden synes jeg ikke grafikken er ret skarp (og jeg bruger HDMI kabel). Det er som om der har været en uheldig skalering. Det er muligt at fremkalde et forstørrelsesglas, men jeg foretrækker at sidde tættere på skærmen.

Interpol
Interpol: The Trail of Dr. Chaos. Bemærk at dette billede er fra pc/mac udgaven.

Lyd:
Anonym og er der kun for at sætte et minimum af stemning. Gør sit job og intet mere.

Multiplayer:
Har endnu ikke prøvet, men det er helt sikkert en fremragende mulighed, at man kan være flere spillere og controllere i samme scene. Så kan man spille co-op med kæresten eller endda folk online.

Achievements:
Som jeg ser det, så er der kun én enkelt svær achievement i spillet, hvilket er den der kræver at man gennemfører spillet uden at bruge hints. Det vil kræve en pæn indsats, men er dog slet ikke umulig. Det er nok nemmest at satse på i 2. eller 3. gennemspilning, hvor man har erfaring med scenerne.

Konklusion:
Jeg er meget tilfreds med spillet indtil videre, på trods af nogle små svagheder med grafikken. Interpol er et hæderligt 'hidden object' spil, og jeg håber vi inden længe ser flere i genren på XBLA.
27-03-2008 - 17:07

Crystalline annonceret

Jeg har gennem marts måned arbejdet sammen med en gruppe af syv andre studerende på den danske computerspilsuddannelse DADIU på at lave computerspillet Crystalline.

Crystalline er et Half-Life 2 mod, der sætter spilleren i et krystallisk univers, der er ved at gå under. Der skyder Chaos-væsener frem fra mørket, og spilleren skal hurtigst muligt samle vigtige energikrystaller for at overleve.

Crystalline
Crystalline koncept rendering.

Vi nærmer os nu deadline, og vi ser frem til at vise spillet frem og lade folk spille det. Vi ved endnu ikke præcis hvad vi ender ud med, men vi arbejder så hårdt vi kan på at gøre det så godt som muligt.

Vil du se mere, så besøg spillets profil på moddb.com.
29-05-2007 - 14:09

The Way hjemmeside

Så er The Way online på sin egen side. Du kan finde videoer, screens, downloads, baggrundshistorie osv. der. Bare husk, at spillet kun skal ses som en prototype, og en måned er ekstremt lidt til at lave et spil i.

Der er vildt mange ting vi gerne ville have gjort bedre, men med den korte tid, så blev vi nødt til at skære det helt ind til benet. Der er også mange fejl vi ikke nåede at få rettet, så det er bl.a. ikke så brugervenligt, som man kender det fra kommercielle spil.

Grafisk og lydmæssigt synes jeg selv vi har klaret det godt, og spillet fortjener virkeligt at komme ud på nogle ordentlige højttalere, da vores tests alle har vist, at billige pc højttalere bare ikke er nok. Hovedtelefoner kan faktisk være en god løsning.



Jeg håber at du synes om spillet! Vi har arbejdet hårdt på det lige til det sidste.
Følg Xboxlife her