Rotator's blog
30-03-2007 - 21:37

Bullet Witch



Bullet Witch. Kåret til det absolut dårligste Xbox 360 spil jeg har. Og jeg har Eragon.

Besluttede mig her til aften for at komme i gang med Bullet Witch. Nu har spillet efterhånden ligget og samlet støv siden jeg købte det brugt for omkring 2 uger siden, men nu skulle det være.

Og damn, jeg ville også ønske at det stadig lå og samlede støv.

Grafikken er ikke noget at råbe hurra for, konceptet i spillet er uigennemtænkt og tyndt og AI'en er simpelthen latterlig.

Første bane (og sikkert også resten, men det finder jeg nok ikke ud af) er opdelt i sektioner adskilt af kraftfelter skabt af de såkaldt Walnut Heads; kæmpe flyvende hjerner med en dinglende krop nedenunder der hænger rundt omkring og nynner et eller andet der lyder som en kombination af tyske popschlagere og kirkesang. Forkortelsen "WTF" presser sig på. AI'en er (selv på sværhedgraden "Hard") rent ud sagt forfærdelig. Fjenderne skyder som vinden blæser og kan finde på at stille sig lige ved siden af din karakter og bare vente på at du klapper til dem.

Grafikken er farveløs og kedelig. Eksplosionerne er gængse og skaber en utrolig slowdown. Styringen, specielt af kameraet, er helt hen i vejret og mangler specielt en lock-on funktion. Fysikken i spillet er mildest talt enormt dårlig. Du kan med dine magiske evner kaste rundt med blandt andet biler, men du har ingen følelse med hvor bilen ender. En 10 cm. høj kantsten kan stoppe en bil der kommer flyvende med fuld kraft. "WTF" melder sig igen.

Spillet har fået meget blandede, men primært negative, anmeldelser rundt omkring og det er da også endt på en gennemsnitlig score omkring de 5.3. Det er nu alt for højt sat i min mening. Brug dine penge på noget bedre. F.eks. de der små troldedukker med latterligt hår.

27-03-2007 - 08:34

Konsolkrig?



Hvorfor går vi som forbrugere i kamp for vores valgte konsol?

Der er efterhånden blevet skrevet side op og side ned om fortræffelighederne ved denne generations konsoller; Xbox 360, Playstation 3 og Nintendo Wii, ikke blot herinde på Xboxlife.dk men på fora og gamersites verden over. Og det sker næsten altid at de forskellige lejre angriber hinanden verbalt med diverse mere eller mindre saglige forklaringer på "hvorfor den ene konsol er bedre end den anden."

Men hvorfor føler vi overhovedet at det er nødvendigt at forsvare et firmas produkt mod andre forbrugeres meninger om dette? Det kan vel næppe skyldes at vi føler at vi skylder producenterne denne loyalitet? Nej, i bund og grund handler det om at valget af en konsol er en beslutning der får vidtrækkende konsekvenser for vores dagligdag som gamere og vores interaktion med andre gamere. Vi er klar over at købet af én konsol nærmest pr. automatik udelukker os fra de andre lejre.

Det vi som gamere leder efter når vi går i kamp for vores konsol er bekræftelse af at vi som forbrugere har truffet det rette valg. Vi har valgt en specifik konsol, et specifikt medie for vores gaming og vi vil forsvare vores valg med næb og kløer. For der er ingen af os der bryder os om at finde ud af at vi har truffet det forkerte valg.

Det handler ikke om hvilken konsol der er bedst da dette er og bliver subjektivt. Det handler om at vi vil kæmpe for at bevare illusionen om at vores valg var rigtig selvom vi inderst inde måske godt ved at vi hellere ville have valgt noget andet, hvis vi dengang valget blev truffet havde den viden vi har i dag.

Konsolkrigen raser og der kan ikke findes en vinder. For der vil altid komme et nyere produkt der vil udfordre vores valg. Så derfor: Træf dit valg og stol på det. Ikke alle valg er rigtige for alle, men alle valg er rigtige for dig.
23-03-2007 - 17:24

The Number 23!



Har lige tilbragt lidt over halvanden time i biografsalen i selskab med Jim Carrey og Virginia Madsen.

The Number 23 er en psykologisk thriller om Walter Sparrow (Carrey) der bliver foræret en bog. Bogen er en besynderlig fortælling om løgn, mord og tallet 23. Et tal der i Walters øjne begynder at optræde oftere og oftere omkring ham. Dette kombineret med små detaljer i bogens handling og specielt hovedpersonen får Walter til at tro at bogen er skrevet om ham.

Filmen er baseret på et interessant koncept; magiske tal og deres betydning for individet, men bærer også præg af at konceptet skal forklares til hudløshed. Der bliver kørt utroligt meget rundt i de sammentræf omkring tallet 23 og de utallige sammenregninger af andre tal der giver 23. Dette gør filmen forholdsvis langtrukken men det reddes dog på målstregen af en ret overbevisende og forskruet kulmination på filmens lange indledning.

Filmen egner sig godt til konspirations-teoretikere og numerologiske freaks, men der er enkelte detaljer der springer i øjnene og forstyrrer helhedsindtrykket. Men jeg vil helst ikke røbe for meget.
 
The Number 23 får følgende antal Carrey-Heads:

22-03-2007 - 02:15

300



Skal du ind og se den? Glæd dig!!!

Baseret på en novelle af skaberen af Sin City, Frank Miller, er 300 fortællingen om kongen af Sparta der i år 480 før Kristus kæmpede mod Xerxes' enorme invasionshær med kun 300 af sine spartanere ved sin side.

Filmen er et grafisk mesterværk, der fortæller en del af verdenshistorien godt krydret med fantastiske væsener, utroligt flotte kampscener og et filmisk indtryk der ikke står tilbage for film som Gladiator, Troy og Sin City.

Gerard Butler kendt fra blandt andet Tomb Raider: The Cradle of Life og Reign of Fire leverer i rollen som den græske konge Leonidas en kraftpræstation af en rolle der burde slå fast at det ikke kun er etablerede skuespillere som Brad Pitt og Russell Crowe der kan trække en film i land.

Slutningen af filmen lader dog lidt tilbage at ønske i form af en egentlig afslutning, men den skæmmer ikke filmen specielt. Tværtimod giver den interesse i at vide mere om slaget ved Thermopylæ.

Jeg giver filmen følgende antal spartanske hjelme:


20-03-2007 - 13:52

Gratis Xbox 360??? Farcen, del 1



Som nogle af jer måske husker fra dette indlæg så modtog jeg den 5. februar en mail fra FHM om at jeg havde vundet én af ugepræmierne i deres Xbox 360 Global Challenge konkurrence: En splinterny Xbox 360.

Jeg svarede på mailen som instrueret og gik derefter i gang med at vente. Og vente. Og vente.

3 uger passerede og jeg skrev en mail til FHM gennem den email-adresse jeg også var blevet bedt om at svare til oprindeligt. Intet svar.

Skrev til dem igen en uge senere, denne gang på både dansk og engelsk. Stadig intet svar.

Så gik jeg på FHM.dk og fandt en kontakt-adresse til deres kundeservice. Sendte en mail til dem den 16. marts, 39 dage senere. Denne gang fik jeg hurtigt svar, men fik blot at vide at "Xbox i UK har været forsinket med at udsende præmierne, men den burde være på vej". Hmmm, okay...

I dag, den 20. marts modtager jeg så en præmie sendt fra Microsoft i SVERIGE:
En kopi af Crackdown!!! WTF??? Det var ikke hvad jeg vandt?

Så nu har jeg sendt en mail til FHM igen. Det er utroligt at det skal være så besværligt at få de ting man har ret til.
16-03-2007 - 16:16

Crackdown



Endelig kom min "PlusPakke" fra AirTalk-tilbuddet.
Xbox 360-spillet Crackdown og 2100 MS Live Points.

Og jeg må sige at selvom jeg havde prøvet demoen af Crackdown og så småt besluttet mig for jeg nok ville købe det når det udkom, så er jeg ekstremt overrasket over spillet. Det kan bedst beskrives som en klon af Grand Theft Auto på amfetamin.

Følelsen af at kunne springe fra bygning til bygning over enorme afstande er uovertruffen. Jeg sidder bogstaveligt talt og hopper med i lænestolen hver gang jeg er tæt på at misse et længere hop. Som om det virkeligt ville ændre mine evner i spillet...

At spillet så ser fantastisk godt ud og kører flydende skader ikke. Her er virkeligt tale om et af de bedste spil i min samling. Og det siger ikke så lidt; med 62 titler i kampen, så er en top 5-placering imponerende.

Det er lang tid siden jeg har følt en sådan glæde ved at spille et spil i længere tid og samtidigt været irriteret over at måtte lægge det fra mig. Dette spil kommer til at underholde mig i lang tid.
15-03-2007 - 23:57

Nokia Aeon Concept



Det sidste nye fra Nokia's Research & Development-afdeling er denne fikse lille sag.
Nokia Aeon adskiller sig fra andre mobiler idet der ingen knapper er på den. Hele fronten af mobiltelefonen er et stort touchscreen-display der ikke blot gør det muligt at få en komplet plan overflade, men også at konfigurere udseendet og funktionaliteten i det uendelige.

Træt af farven på din mobil?
Skift baggrundsbilledet.



Brug for at ringe, skrive beskeder, browse eller lignende?
Hey presto, her er tastaturet!



Det skal dog nævnes at denne telefon indtil videre blot er et design-koncept da teknologien ikke helt er på dette stadie endnu. Men det tegner ihvertfald godt for fremtidens mobiltelefon-design. For lækker? Det er den.
08-03-2007 - 00:26

Happy Birthday To Me!



Så er dagen kommet. Det er i dag præcis 30 år siden jeg blev født.

I den anledning vil jeg komme med en lille oversigt over spil-historien siden jeg kom til verden.

1977:
Atari lancerer videospil-systemet Atari Video Computer System (VCS) som senere blev kendt som Atari 2600. Pris $249.
Nintendo lancerer deres første spillekonsol, TV Game 6.

1978:
Midway udgiver Space Invaders, det første spil der holder styr på highscores.
Bally lancerer systemet Bally Professional Arcade, senere kendt som Astrovision og senere igen Astrocade.
APF lancerer systemerne M-1000 og MP-1000.
Magnavox Odyssey 2-konsollen ser dagens lys.

1979:
Atari lancerer deres første egentlige hjemme-computer, Atari 400 og spillet Asteroids.

1980:
Namco introducerer Pac-man, den første animerede main character i et spil.

1981:
Den første IBM-pc lanceres, en 8088 processor arbejdende med overvældende 4,77Mhz.
Nintendo udgiver Donkey Kong.
Commodore lancerer systemet VIC-20.

1982:
GCE præsenterer verdens første vector-baserede hjemmespils-system, Vectrex. Pris: $200.
Coleco løfter sløret for deres Colecovision. Pris: $175.
Atari 5200 Super System sendes på markedet.
Commodores største succes introduceres: Commodore 64.

1983:
ColecoVision kommer på markedet i en opdateret udgave som flopper og næsten tager Coleco med sig i faldet. Pris: $600.
Sega bliver skabt, flopper og sælges til Bally.

1984:
Videospils-markedet crasher og flere firmaer må dreje nøglen om eller standse produktionen af videospil, deriblandt: Apollo, US Games, Telesys, Data Age, Spectravision og 20th Century Fox.
Apple lancerer den første Macintosh. En hurtig, lille maskine med indbygget monokrom skærm og 7,83Mhz processor. Pris: $2.000.
Atari lancerer systemet Atari ST.
IBM præsenterer IBM PC AT linien af hjemmecomputere.
Bally lukker Sega Enterprises og sælger aktierne til investorer der relancerer Sega i USA under det passende navn: Sega of America.

1985:
Nintendo's spillekonsol, Nintendo Entertainment System (NES), lanceres. Pris: $199.
Microsoft udgiver Windows 1.0.
Alex Pajitnov skaber spillet Tetris.
Det første CD-ROM drev til hjemmecomputeren præsenteres.
Commodore udgiver deres første computer i Amiga-serien. Pris: $1295.

1986:
Sega præsenterer deres Sega Master System konsol til $199.
Atari lancerer Atari 7800, det første hjemmespil-system med bagud-kompatibilitet.

1987:
NEC lancerer det første 16-bit system, PC Engine, i Japan.
Atari præsenterer Atari XT-systemet, kompatibelt med deres 8-bit computer-linie, men markedsført som en spillekonsol.

1988:
Det første CD-ROM-spil lanceres: The Manhole, produceret af Mediagenic.
Spilproducenten Codemasters bliver skabt af ex-Commodore 64-programmørerne Richard og David Darling.

1989:
Nintendo's håndholdte spillekonsol Gameboy præsenteres. Pris: $109.
NEC lancerer TurboGrafx-16, den nordamerikanske udgave af PC Engine til en pris af $189.
Sega's Genesis eller Megadrive, som den bliver kaldt i Europa, lanceres. Pris: $249.
Atari lanceres den første håndholdte konsol med farveskærm: Atari Lynx. $149.

1990:
SNK producerer spilsystemet Neo-Geo. Et system der fuldstændigt kopierer SNK's arkadehardware og for første gang bringer ægte arkade-spil ind i hjemmene. Pris: $699.
Squaresoft præsenter det første spil i en serie der senere vil vise sig at blive den meste sælgende rpg-serie på konsolmarkedet: Final Fantasy.
Sega introducerer deres håndholdte konsol Game Gear.

1991:
Nintendos Super Nintendo konsol ser dagens lys. Pris: $199.
Commodore lancerer det CD-baserede system, CDTV til en pris af $999.

1993:
Atari præsenterer den første 64-bit konsol, Atari Jaguar. Pris: $250.
Commodore sender Amiga CD32 på markedet, en konsol baseret på den populære Amiga 1200. $399.
Sega lancerer Megadrive-udvidelsen 32X der med nye spil presser ydelsen op i 32-bit.

1994:
Sonys første konsol, den 32-bit, CD-ROM-baserede Playstation, introduceres i Japan.

1995:
Sega sender 32-bit-maskinen, Sega Saturn på gaden til en pris af $399.
Sony lancerer Playstation i USA. $299.
Nintendo udgiver det første transportable 32-bit system, Virtual Boy. Systemet producerer ægte 3D i nuancer af rød.
Sega lancerer en håndhold udgave af deres Megadrive, fuldstændigt kompatibelt med spilkassetterne derfra, Sega Nomad.

1996:
Nintendo lancerer deres første 64-bit konsol, Nintendo 64. Det er det sidste hjemmesystem der benytter sig af spilkassetter.

1998:
Sega introduceres deres 128-bit konsol, Sega Dreamcast i Japan.
Nintendo genudgiver Gameboy i en farve-udgave der er bagud-kompatibel med de eksisterende Gameboy-spil.

1999:
Sega udgiver Sega Dreamcast i USA til en pris af $199. Udgivet den 09-09-99.
SNK lancerer det håndholdte system NeoGeo Pocket.

2000:
Sony's Playstation 2 sendes på gaden, kompatibelt med eksisterende PS1-spil. Pris: $299.

2001:
Microsoft præsenterer deres første spillekonsol, Microsoft Xbox, til $299.
Nintendo's Gamecube ser dagens lys. Pris: $199.
Nintendo sender Gameboy Advance på markedet, bagud-kompatibelt med alle eksisterende Gameboy-titler.

2002:
Dette markerer det første år hvor alle spillekonsoller har muligheden for at gå online.
Sega forlader konsol-industrien og koncentrerer sig fremover kun om at producere spil. Vi troede aldrig vi ville se Sonic på en Nintendo-maskine, men det sker.

2003:
Sony lancerer deres PSX, en kombineret TV-tuner, DVD-optager og Playstation 2, i Japan.

2004:
Nintendo lanceres deres håndholdte Nintendo DS.

2005:
Sonys første håndholdte maskine, Playstation Portable, sendes på markedet.
Microsoft lancerer deres Xbox360.

2006:
Sony sender Playstation 3 på markedet i Japan og USA.
Nintendo lancerer Nintendo Wii-konsollen der revolutionerer konsol-controlleren.

Det skal blive spændende at se hvad der sker i de næste 30 år...
Men heldigvis så er der lang tid til jeg bliver 60!

Indtil da vil jeg bare forsøge at nyde at være så gammel som jeg nu er...

På gavefronten er jeg lykkelig! Jeg har nu haft fødselsdag i 25 minutter og jeg har allerede fået en gave der slet ikke kan overgåes. Min elskede kone har foræret mig et Pentax K10D digitalt spejlreflekskamera!!!! Det er bare så vild en gave!!! Jeg elsker at være 30!

Til sidst vil jeg gerne takke Gamemakerman for at have kørt PR for min fødselsdag gennem sin konkurrence... Tak, GMM. Du er for vild! :D

05-03-2007 - 15:18

Gaming Rig!

Syntes lige at jeg ville bruge lidt plads i bloggen til at præsentere min helt egen PC.



Mit Gaming Rig er sammensat af følgende komponenter:

Thermaltake Armor Silver kabinet
AMD Athlon 64 X2 4600+ processor
Asus M2N32-Sli Deluxe motherboard
4096 MB DDR2 Dual Channel
Dual nVidia GeForce 7950 GX2 running SLI for a combined 2048MB of Video RAM
280GB Maxtor DiamondMax SATA Harddrive
16x NEC ND-3520A Dual Layer DVD-Burner
19" Medion MD30219PH TFT LCD Monitor, 8ms.
Logitech G15 Gaming Keyboard
Logitech G7 Cordless Gaming Mouse

Alt i alt en stille og rolig lille maskine der burde kunne holde mig kørende i et stykke tid...

Følg Xboxlife her