Da Senzai's blog
27-05-2013 - 18:46

Kriger-grejet.

De sidste dage har jeg spillet massere af Guardians of Middle-Earth.

 Sjældent har jeg haft så meget sjov, som når jeg sidder og spiller det sammen med resten af Team 100% Win-Ratio. Der bliver både grint, grædt, bandet, svovlet og hoveret.

Armene flyver op i vejret, når man får rootet et GANKER-SVIN foran tårnet, mens man sukker højlydt, når man taber til sit eget hovmod. Guardians of Middle-Earth er et spil, der bliver spillet med følelserne.

Når jeg spiller GoME og video-spil i det hele taget, er der kun en retning på min Xbox controller, og det er fremad. Ikke noget med at gemme mig i busken, og vente på en åbning. Nej, jeg synes, at det er sjovest, når jeg styrter fremad, med spasmer i armene, og hugger fjenden ned med mit sværd.

Min foretrukne klasse i spillet er Warrior. De kan både dele tæsk ud, og tåle selv at få et par på låget. 

Jeg er især vild med MozgogBeregond og Thrain.

Mozgog er et sandt bæst, og en fornøjelse at spille, når hjernen skal slåes fra. Berserker Rages skal bruges, hver eneste gange evnen er oppe for at hele 15% af Max health hvert 16 sekund. Fjendtlige strikerne skal Tauntes, så de dør, når deres egen vanvittige damage bliver reflekteret tilbage. Brutal Draught aktiveres, når der skal slås ekstra hårdt. Det er selvfølgelig hele tiden, og når man trykker på Y.. Ja, så dør folk! :D

Beregond er en lidt en anden figur, men samtidigt en, jeg synes er rigtig sjov at spille. Hans evner giver ham ikke ekstra Basic Damage og Attack Speed ligesom Mozog gør. De er utility baseret, og han skal derfor spilles mere intelligent, og hans evner skal times rigtigt. Imodsætning til Mozgog, hvor de for det meste skal bruges, hver gang de er oppe. 

Alligevel minder de to om hinanden på flere måder, og jeg spiller dem lige aggressivt. De har begge en taunt, og hvor Mozog har en evne, der giver ham liv og får ham til at løbe hurtigere, kan Beregond lave et skjold, der samtidigt giver ham et move-speed boost. 

Så taunt! Og når de forsøger at stikke af, så aktiver movespeed, og løb efter dem! ^_^.

Thrain er en figur, jeg lige har samlet op, og nøj, hvor er han fed! Det kan godt være, at Thrain ikke har nogen ben, men tilgengæld slår han som en voksen mand, når han svinger sin to-hånds-hammer!

Jeg savner lidt en taunt, men tilgengæld har en knock-up effekt med en fornuftig række-vidde. På vej ned kan han kaste sin hammer lige i ryggen på dem, så de bliver slowed-down, og så er det bare at løbe derover og smaske dem ned. Hvis de ikke vil komme til mig, må jeg kommer til den.

De fede ved disse Warriors er, at de alle kan bygges på flere måder.

Jeg har pt. tre All-Round builds, jeg kan smide på hver Warrior alt efter, hvordan jeg har lyst til at spille dem.


Mine tre Warrior-Builds: De kan smides på, hvilken som helst kriger, der ikke er bueskytte.

1. Grey Company  - Shadows Reach ( +24 AP, +24 AP, +4% HP, +4% HP --- +24 AP, +4% MSPD, +24 AP)

Dette loadout bruger jeg, når jeg vil give skade med mine evner (læs: bare løbe ind på banen og trykke Y!)

 Grey Company er guld værd. Den giver os +225 HP - hvilket altid er fedt, for en nærkampsdude, og 225 HP, så vi kan få noget punch bag vores evner.
Shadows Reach giver 42 i skade i sekundet til alle omkring os. Det er den nemmeste måde sørge for, at vi stadig giver fornuftig skade i nærkamp i et ellers blåt og grønt build. De to blå gems gør, at vi skader endnu mere med vores evner.

Iøvrigt er det et godt begynder-build, som jeg selv bruger tit. Ekstra HP og mere power på alle evner.

2. Bastion of the West - Red Arrow - Two Watchers ( +6 DMG, +4% HP, +4% HP --- +6 DMG, +6 DMG --- +6 DMG, +6 DMG)

 Dette build er fordi, jeg elsker Health regeneration, og jeg gerne vil stay-in-lane forevigt.

Bastion of the West giver god early game survivevability. Ikke nok med, at vi begynder at hele i samme øjeblik vi bliver slået på, så varer de +15 HP/sec reg i 10 sekunder efter vi blev ramt sidst. De udover de HP vi får under kampen, så heler vi 150 hp efter de er stoppet med at ramme os. Kombiner med f. eks Mozgog´s A ability eller Thrain´s passive heal, og vi kan lynhurtigt komme ud af "danger zonen"

Et andet trick med f. eks Beregond er, at lade modstanderen få nogle slag på Beregond inden, skjoldet poppes, og derved hele HP, mens modstanderen slår på skjoldet. Så varer kampen længere, og Bastion of the West giver dermed endne mere HP. Value-Town!

 Jeg kan godt lide Tank-Builds, men jeg synes, at det er kedeligt, at de giver så lidt i skade. Bastion of the West giver mig det, jeg bedste kan lide ved Tank-Builds, nemlig det HP-Regeneration. Resten af loadet-outet er derfor lavet efter, hvordan jeg kan give mest basic damage med 2 2-slots relics.

Red Arrow giver +10% basic skade og Two Watchers giver +25% Basic penetration.

Uden loadout giver Beregond 147 i basic-skade ved level 14. Thrain giver 166 ( han slår så hårdt!). Mozgog giver vist et sted imellem.

For at gøre det nemt sætter vi det lidt lavere og antager at alle Warriors giver 150 basis damage ved level 14.

Med dette bælte kommer man på:

(150 x 1.1) + 6+6+6+6+6  = 195 basic damage i sekundet (før resistance) med en damage penetration på 25%

Hvis vi antager, at warriors, defenders, tacticians har en basic resistance på 40 på level 14 (de har mere, hvis de kører tanky builds), så svarer de 25% penetration til et damage boost på 19,5 per slag, hvis min matematik er rigtig.

25% af 40 er 10. 10% af 195 er  19,5.

3.  Durin´s Day - Shadow´s Reach - River Running (+4% ATKSPD, +4% ATKSPD --- +6%AbLifeSteal, +4% ATKSPD, +6%AbLifeSteal --- +4% ATKSPD, +4% ATKSPD)

Dette build er det mest aggressive loadout et, jeg synes er rigtigt sjovt at spille.

Det går ud på at flyve i flæsket på modstanderen og slå ham indtil han dør.

Allerede ved level 4 giver Durin´s Day med de to gule gems en attack speed bonus på 28%, og så går det altså stærkt med at slå både tårne og guardians ned.

River Running til giver et movement speed på +20% og sikrer at ingen kan undslippe din vrede, og til nød gør det nemt at stikke af.

Shadows Reach er nøglen i dette build. Den giver skade til alle rundt om dig. Den har en smule bedre range end dit basic-attack, så modstanderen tager skade både på vej indtil dig (fra f. eks et taunt) eller og hvis de løber væk. 

Der er to ability lifesteal gems i bæltet for at give ekstra survivability. Ikke nok med, at vi får liv fra vores egne evner, så tæller Shadow´s Reach som ability skade, så den får vi også liv af. Det er ikke meget liv det giver, men jeg synes alligevel, at de ekstra HP vi får er bedre end f. eks Ability Power, da vi i dette build ikke bruger dem til at give skade med, men bruger dem for deres utility, som Silence eller Slow.

Udover de meget nemme 42 skade (før resistance) i sekundet den giver i nærkamp mod andre guardians, er den genial til at clearer waves af dyr. Det betyder rigtigt meget, nu man skal bevæge sig igennem banen i mid-til late game. Ingen kommer ikke forbi tårne uden creeps. Og dine creeps kommer ikke forbi andre creeps. Shadows Reach gør det derfor meget nemt at angribe "kontra" og forsvare tårne. Kombiner det med + 20% Run-speed, og vi har en superdefender/attacker, der nemt kommer rundt.

Buildet giver +40% atkspeed og 42 Ability Damage. Vi antager i den 150 basic attack skade ved level 14.

 Med dette bælte kommer man op på:

(150 x 1,4) + 42 = 252 skade i sekundet FØR resistance 



Jeg elsker at spille Warriors, og dette er de tre Loadouts jeg smider på dem, på kryds og tværs. Det kan måske gøres bedre, men det er de tre, jeg synes er sjovest.

Mvh. Shin, 
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Xboxlife Blog
Profil Statistik
  • I dag: 0 besøgende
  • Denne måned: 0 besøgende
Arkiv Kategorier
Følg Xboxlife her