Da Senzai's blog
23-04-2013 - 13:16

Injustice er et nyt kampspil.





NetherRealm


 


Jeg havde svoret, at jeg ikke ville købe Injustice: Gods Among Us, før at spillet ville komme ned på de 100 kroner.

NetherRealm, der står bag Injustice og Mortal Kombat, laver underholdende fighting-spil. Spil, der er sjove, og som har en ret god Single-Player del, genren taget i betragtning. Især MK: Deadly Alliance og deres MK vs DC kunne jeg lide.

Dog har der altid været en ting, de ikke har kunnet finde ud af. Skrive en ordentlig net-kode! MKvDC, MK9 og MK:AK, synes jeg har været deciderede uspillelige online. Selv mod andre danskere.

Jeg spiller kun Fighters for at banke andre spillere, så Netkoden betyder alt for mig. Jeg turde næsten ikke tro, at de ville kunne gøre det bedre med Injustice, da deres tre seneste spil havde været .... knapt så heldige på det område. Der er ikke noget værre end at skulle bruge mere tid på at finde gode kampe end på at spille.

Nå, der skulle dog ikke meget mere til end en dags kedsomhed, samt beskeden om, at Terrificy havde fundet Injustice i sin postkasse, at så var jeg selvføgelig nødt til at eje spillet! Man kan vel ikke sukke over deres netkode, uden at have prøvet den?


Førstehåndsindtryk

Spillet røg i maskinen, og jeg fløj lynhurtigt ind i Practice-mode og fandt på verdens platteste korner kombo( f+M,M,H --> L,L,M --> L,L,M --> L,L,M), med, den eneste DC helt, der er noget værd, CAPTAIN MARVEL. Jeg fandt også en teleport, og verdens langsommeste projektil angreb. Bevæbnet med disse tre redskaber og 15+ års Fighting game erfaring og en sund portion arrogance begav jeg mig online. Jeg mener, what more do you need?

Det er unødvendigt at skrive, at jeg selvfølgelig blev destrueret. Det positive er faktisk, at selv om jeg ikke spillede mod så mange forskellige personer, så er mit førstehåndsindtrik er netkoden er okay. Det er ikke Tekken Tag-netkode, men den lader umiddelbart til at være spilbar. Den er ihvertfald bedre end deres tre seneste pil.

Det var så det eneste positive efter disken snurrede første gang. Jeg syntes, at figurernes movement var lidt kluntede, og det var som om, at mine kombinationer ikke kom ud, og jeg forstod heller ikke, hvorfor, at det var jeg tabte.

Jeg er ikke så begejtret for DC´s superhelte univers. Det virker så kedeligt og tørt. Det bedste, der er kommet ud af DC er i mine øjne deres Vertigo imprint, der blandt andet udgiver Fables og Y: Last Man.

Jeg kan godt lide Kaptain Marvel (hedder SHAZAM in-game), men resten af spillets kæmpere er ret kedelige. Det er selvfølgelig en personlig præference, da jeg ved, at der trodsalt er en del Batman-, Wonder Woman- og Supermanfans derude. Jeg bryder mig bare ikke om dem. Figurene. Ikke fansne :P

Jeg fnyste af de 449 kroner, jeg lige har brugt, mens jeg stillede mig foran spejlet og sagde hånligt : "Money well spent" og "TOLD YOU SO!" 10 minutter efter, sad jeg og spillede Defiance igen.

Dag 2

Igår besluttede jeg mig for at prøve spillet igen, og give det endnu en chance. Det var alligevel et eller andet, der gjorde at spillet var lidt fedt. Spillet er praktisk talt Mortal Kombat i superhelte-klæder. Og ved I hvad? Spillet var meget sjovere anden gang.

Det slog mig også, at de ting, jeg ikke kunne lide ved spillet er gældende for alle nye kampspil jeg prøver. Jeg kunne ikke lide at spillet var... ja.. nyt, og jeg ikke automatisk sparker røv.

Der er 24 spilbare figurer. Alle med nye moves, strings og set-ups, jeg ikke kender. Jeg forstod ikke, hvad jeg gjorde galt eller, hvorfor jeg tabte. Det jeg gjorde forkert var, at jeg stadigvæk ikke kender mine modstanders figur og, ved, hvordan jeg skal undgå deres angreb.

Det er noget helt andet, når man f. eks prøver et nyt Street Fightert. Street Fighter er en del nemmere for mig at samle op, og holde my own (til en vis grænse selvfølgelig). Ryu har haft de samme 3 special-moves i snart 30 år. Man ved, hvad man kan forvente, eller Zangief. Du ved, at han har en Grøn hånd, kan snurre rundt, og laver 360 graders kast.

Eller et nyt Tekken. Jeg har spillet Tekken siden Tekken 3, og ved, hvad jeg kan forvente af figurene og spillet der.

At mine moves ikke kom ud er ganske enkelt, at jeg skal vende mig til Mortal Kombat timingen igen. I Injustice kan du ikke mashe dine strings og naturel komboer ud, som du kan i f. eks Tekken og andre 3D fightere. Hvis der et sted i Tekken, man skal slå og så sparke, så kan man blive ved med at trykke på slåknappen indtil figuren slår, og bagefter kan du blive ved med at trykke spark indtil han sparker.

Det kan du ikke i Injustice. Der skal du være præcis for lave dine natural-comboer. Du skal kun trykke ligepræcis det der kræves. F. eks hvis jeg med Captain Marvel vil slå tre gange og kaste lyn, skal jeg trykke hurtigt L, L, M, down, back+L og ikke andet. Det kræver lidt tilvæning at komme af med mine dårlige vaner fra Tekken og andre 3D spil.

Og hvad så om jeg kun kan lide en figur? Sådan er det i alle fighters jeg spiller. I Soul Calibur er det Yoshimitsu i Virtua Fighter kan jeg ikke vælge andre end Goh og i Tekken Tag er det Lee og Leo. Sådan er det, Så må jeg bare banke alle de andre taber-figurer med min Favorit :D.

Injustice er fedt nok. Man skal lige give nye spil en chance ingen jeg afviser dem ^_^

Captain Marvel er så AweSome i det her :D


- Shin
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Xboxlife Blog
Profil Statistik
  • I dag: 0 besøgende
  • Denne måned: 0 besøgende
Arkiv Kategorier
Følg Xboxlife her