C.C's blog
02-11-2010 - 11:15

Asus kunderservice

                                                  

Jeg har haft nogle problemer med min ASUS bærbar som er af typen N71JA, først gik grafikkortet, og af sted til reparation den kom. Når, fik den tilbage efter 7 uger, efter jeg havde rykket flere gange for den. Da den bliver sendt derover, er det stadig med folie på bagklappen af skærmen. Den er næsten lige købt så det den er generel meget pæn. Da jeg får den tilbage komme den tilbage i en tilstand som den havde været brugt i 2 år, den er behandlet som lort. Så den bliver sendt derover med en klage, til værkstedet (elektronik centret.) De vil ikke rigtig have meget at gøre med den. Det ender med at jeg for en kompentastion på 700kroner.

For 5 uger siden finder jeg så ud at spaderne selvfølgelig også har fjernet mit image af recovery patitionen. Det er ca ¾ måned siden efter den var kommet tilbage, går så direkte ind i butikken hvor den er købt. De kontakter så Asus, og Asus melder tilbage at de vil kontakte mig personligt.
De ved jeg dog ikke, så jeg går rundt i 4 uger uden at vide en skid. Synes sjovt nok at der mærkeligt at butikken ikke har fundet ud af noget, går så derover og klager. Jeg ser så dog at Asus på email har skrevet til butikken at de vil kontakte mig.

Når så smutter jeg hjem og ringer til kundeservice, her får jeg så fat i en idiot som ikke vil lagde mig snakke ud, først henviser til at der står i manualen at man skal tage en recovery af sin computer inden for de 7 første dage. Eller kan han ikke hjælpe, det står i manualen.
Men jeg kan få sendt derover til 110 euro, og så vil de kigge på, men han kan ikke love at beløbet ikke bliver højere. Jeg har også mulighed for at købe dvd’er med recovery til 34 euro. '
Problemet er bare at de ikke er på dansk. Efter det slutter samtalen, og finder ret så surt manualen frem. Det viser sig så at spaden har løjet, der står intet om de 7 dage.


Jeg går så rundt og tænker et par dage over sagen, derefter ender jeg med at kontakte min onkel (han sidder i forbruger klagenævnet) og får rustet mig med diverse love og gør klar til kamp mod kundeservicen.
Denne gang jeg for jeg fat i anden, forklarer det samme som sidst. Denne gang får jeg lov til at tale ud. Manden konstaterer at det er en fejl der begået af værkstedet, og da det er et autoriseret Asus værksted står fejlen på Asus’s side.
Han fortælle at det eneste han kan gøre at de skal sendes til rep, dog på ASUS’s regning.  Han skriver så et sagsnummer op, og han beder mig bagefter om vente ved telefonen et øjeblik. Der går så et par minutter hvorefter han vender tilbage igen.
Denne gang med endnu bedre nyheder, der en anden mulighed. Han kan sende mig de helt originale dvd’er på dansk, kvit og frit. Så sparer jeg ventetiden, han beder også om serienummer på computeren, så det fremover står at Asus’s værkstedet glemte min patition.
Så der blev jeg glad!

Synes egentlig det er mærkeligt der skal være så stor forskel på hvem man snakker med, nogle der har prøvet noget aller det samme?
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.