CaptainKicker's blog
28-10-2007 - 11:46

Anmeldelse: Jackass the Game [PSP]

Da jeg købte dette spil til min PSP, var det over 7 månedere siden jeg sidste havde købt et PSP spil (Untold Legends 2) så jeg havde lidt store forventninger til Jackass spillet. Nu er jeg selv fan af TV-serien (Det er alle drengerøve jo) så jeg havde nogen forhåbninger om hvad spillet kunne tilbyde.

Menu og førstehåndsindtryk:

Da jeg startede spillet op, kom der diverse logoer fra spilfirmaer, samt MTV og Dickhouse logoet. Derefter blev jeg mødt med en warning om at man ikke skal kopir stunts der bliver lavet i showet og spillet (selvom vi skider på den warning, nogen gange, når vi er for stive..) hvorefter intro videoen starter op. Her ser vi Steve-O kører i en indkøbsvogn, mens kommer jackass logoet frem og Johnny Knoxville råber "Hi i am Johnny Knoxville and welcome to Jackass the game", hvor af logoet forsvinder og Steve-O kører ind i et eller andet. Og så kommer den gode gamle Jackass Theme sang som er lavet af CKY, hvor af der kommer et miks af nogen stunts fra spillet. Ganske fornøjelig intro video. I menuen ser vi en pink baggrund, med intro videoen kørende, og et billede af Johnny Knoxville. Menuen viser følgende:

* MTV Story Mode - Her skal man hjælpe Jackass på skærmen igen, ved at lave episoder (mere om det senere i anmeldelsen)

* Challenge mode - også mere om det i anmeldelsen

* Multiplayer - her kan man spille være ad hoc eller infrastructure

* Director Mode - her kan man selv lave sit eget jackass show, hvor man redigere ALT selv!

* Extras - her kan man se Credits, klips fra Story mode, et galleri, et puppet show hvor man selv kan vælge en jackass man vil styre med ansigt udtryk, tale osv. og så til sidste download hvor man kan hente nye stunts osv.

* Options - hvor man kan ændre indstillinger.

In-game:

For at kunne åbne for alle spilmuligheder skal man klare story mode. Her starter du med 4 jackass'er; Steve-O, Johnny Knoxville, Ryan Dunn og Chris Pontius aka Partyboy. Der skal du lave episode 1 ud af 7 i den nye jackass serie. Der kommer 5 mini spil frem som du skal klare. Hver mini spil har 5 opgaver som du skal klare.

Eksempel:

Stunt 5: Golf Rally (Man kører i det der golf vogne eller hvad de hedder)

Opgave 1: Kør ind i alle flag
Opgave 2: Kør 5 vagter ned
Opgave 3: Fald ind i en af vagternes huse
Opgave 4: Få over 1,50 sekunder i luften
Opgave 5: Få over 10.000 skades point

Heraf skal 3 af opgaver løses for at få bronze, som gør at du har gennemført opgaven og kan spille den i challenge mode. 4 opgaver for at få sølv, så du kan unlocke noget og 5 for at få guld, så har du klaret hele missionen. Disse opgaver har du ca. et halvanden minut til at klare, eller indtil du er slået helt til blods. Hver gang der sker noget smertefuldt ved dig, kan du se hovedet på din jackass, hvor beskadeligt det er. Alle opgaver behøves dog ikke at blive klaret i selv samme spil. Har du klaret 3 opgaver, så står de ved dig, og så kan du altid klare de sidste på et andet tidspunkt. Jo længere man kommer og jo flere guld medaljer man har, jo flere ting kan man få. Blandt andet kan man unlocke jackass'er som Preston Lacy, Dave England og Ehren Mchehey. Samtidig kan du unlocke en masse tøj til din jackass'es + challenges.

Grafik:

Grafikken er faktisk overraskende god. Farverne i spillet er pæne og se på, og der er ikke noget 2d agtigt eller pixel fejl. Nu har jeg selv klaret GTA spillene på PSP, og der vil jeg sige at grafikken er pæn, men der stadig er nogen skønhedsfejls. Dem har jackass the game ikke, og grafikken kører pænt igennem. Det flotteste spil siden Sims 2 Pets.

Lyd:

Lyden er skuffende. Jackass = bandeord og sjov og spas. Det er dog ikke tilfældet i spillet hvor undertegnet er meget kritisk over lyden. F.eks. Johnny Knoxville. Hele spillet igennem lyder han som en sur idiot, hvilket ikke klæder ham. Og når han kommer til skade, så lyder han lidt som Professor Frinck fra The Simpsons. Skidt. Det eneste positive ved lyden er når der er intro til et stunt, f.eks. : "I am Ryan Dunn, and this is Poo Tug War".

Afgørelsen:

Jackass the Game er pt. det bedste PSP spil på markedet. De 35 mini spil har hver deres personlighed og humor. Stuntsne er meget urealistiske, hvilket gør at de aldrig er blevet set i den rigtige jackass serie. Der er hunredvis af opgaver, og 75 unlockable ting. Challenge mode holder lidt liv i nogen af mini spillene, da de opgaver er en tand sværer end story mode. Fedt er det også at man kan lave sine egne jackass episoder ved at gemme replays fra stuntsne. Stryingen er også nem, der er altid en pæn lille guide til hvad man skal gøre nede i hjørnet. Samtidig kan jeg understrege af egne erfaringer at spillet er rigtig sjovt at nyde, når man sidder på lokum.

Og jeg giver....:

Gameplay: 8/10
Holdbarhed: 7/10