Vinterbird's blog
28-08-2007 - 21:43

Halo 3 singleplayer og multiplayer impressions

OMG OMG OMG!!!! Halo 3 singleplayer hands on omg omg !!!!!!


Her er en artikel der blev skrevet på et halv varmt hotel, klokken 02 om natten, med en lille smule tømmermænd (tak Rock Band bus og gratis øl). Eftersom vi allerede har et preview af Halo 3 oppe, så ryger artiklen op her.

Der er tale om 30 minutters multiplayer på Sandtrap hvor jeg gennemtævede alt og hvad med 26 kills ned til nummer to, og 40 minutters god hygge med Halo 3 singleplayer.

Artiklen er ikke rettet, eller med billeder, så wall of text incoming, og der tages forbehold for fejl i artiklen. (Hvis jeg får tid, smækker jeg nogle billeder ind):




Halo 3 – Multiplayer og singleplayer hands on. 

I næste måned vil verden stå stille, for der udkommer Microsofts største titel på deres konsol, nemlig det sidste kapitel i historien om Master Chief, og vi har taget et friskt kig på Halo 3.

 

Banen vi tjekkede ud var Tsavo Highway, os i rollen som Master Chief der skal eskortere en bunke soldater til sikkerhed, men desværre står der en mindre hær af Covenants i vejen for Chief og hans medsoldater.

 

Efter at være sluppet ud fra en undergrundstunnel, blev vi sluppet ud i den åbne verden med soldater, Covenants og store åbne miljøer at gå i krig med. Det første der slår en når man kommer udenfor, og bliver introduceret til den åbne verden fra Halo 3 er hvor åbne banerne denne gang er. Det er ikke en linær vej man skal følge, men derimod er der et kæmpe område hvor man kan se nedskudte Covenant skibe, og når man har skudt de første Grunts, bliver man mødt med en lille flok Brutes som stormer ud fra toppen af en bakke, og her fik vi demonstreret hvordan Bungie virkelig har lavet nogle store ændringer på A.I.’en iforhold til Halo 2.

 

Brutes’ne vi var oppe imod delte sig op i to grupper, og den ene holdte os fanget i en ildkamp, mens den anden gruppe af Brutes og Grunts tog en rute om bag nogle træer og overraskede os med en granat en masse plasma der blev skudt i vores retning.

 

Efter at have taget os af de intelligente gæster, blev vi samlet op af en Warthog fyldt med soldater, og med den tog vi på tur ud i det blå, for at arbejde os mod New Mombasa, men tunnelen til byen var blokeret af et kæmpe energiskjold som forhindrede biler i at komme ind, hvilket også betød at dette blev endeturen for vores Warthog, og i det vi hoppede af den, blev vi overrendt med Jackals, Brutes og Grunts.

 

Med Halo 3 har Bungie også udnyttet de ekstra kræfter der er at finde i Xbox 360, hvilket betyder at vi blev overrendt af otte Brutes, en lille slyng af ti Grunts og en bunke Jackals der havde taget nogle rifler og parkeret sig bag nogle bakker. Igen her fik vi demonstreret A.I.’en, der blev lavet små grupper af Grunts, som spredte sig ud, og prøvede at presse os ud fra vores skjul bag træer og bakker, for at give Jackals’ne en mulighed for at skyde os med riflerne.

 

Midt i kampens hede fik dog også fingrene på et helt nyt udstyr at smide med X-knappen. Nemlig et bærbart skjold, lignende dem vi har set Covenant bruge i de mange kampe vi har kæmpet mod Covenanten og dets krigere. Skjoldet giver en god beskyttelse, og er ikke tidsbegrænset som bobbleskjoldet, som forsvinder efter et bestemt antal sekunder.

 

Grafisk har Halo 3 en masse fine detaljer. Våbnene er utroligt flot modelleret, og der er en masse fine detaljer på de forskellige fjender man støder ind i. Dog er miljøerne i spillet ikke så imponerende som de kunne være. Bakker og sten ser stadig ikke så imponerende ud som det kunne, og de forskellige menneskelige soldater man møder har ikke samme detaljegrad som de Covenant fjender vi blev mødt med. Frameraten var dog utroligt stabil i den næsten færdige udgave vi så af spillet, og det var tydeligt at Bungie har gjort en masse ved det grafiske udseende siden multiplayer beta testen.

 

Dog er Halo 3, endnu ikke så imponerende som Gears of War er, men det store antal fjender på skærmen, gør dog at man stadigvæk bliver en smule imponeret. Men man kan alligevel ikke undgå at være skuffet over de svage textures der gemmer sig rundt omkring, samt den lidt svage geometri i miljøerne der også hersker.

 

Men singleplayer var ikke det eneste vi fik et kig på. Vi fik nemlig også lov til at spille en af de for nylig annoncerede multiplayer baner. Nemlig Sandtrap, som er den største multiplayer bane i et Halo spil, nogensinde.

 

Banen foregår i en øde ørken, og har store templer på hver sin side af kortet, og i midten af dette er der et område hvor det er muligt at hoppe ind i en masse Warthogs, Brute Choppers og Ghosts, så man kan sprede død og ødelæggelse.

 

Ude i hjørnerne af banerne lå der nedskudte menneske køretøjer, som gemte på den lille motorcykellignende køretøj, Mongoose, som gør det ekstremt nemt at komme hurtigt omkring.

 

Udgaven vi spillede er en tæt på færdig udgave af spillet, og derfor fik vi lov til at lege lidt med et nyt våben, nemlig den frygtindgydende Brute Hammer, som vi har set flere forskellige fjender bære i Halo spillene. Hammeren er Brute folkets svar på plasma sværdet som Elite folket bærer i kamp. Og hammeren fungerer delvist på samme måde, idet at hvis nogen kommer for tæt på bliver de omgående dræbt af dens dødelige sving. Men hammeren udsender også bølger af energi når man svinger den, så det er muligt at ramme fjender der er en meter fra en selv.

 

Udover Brute hammeren fik vi også et kort kig på hvordan man kan ændre ens rustning og udseende i multiplayer. Gennem ens multiplayer karrierer åbner man op for flere forskellige typer af rustninger. Der er en masse forskellige sæt, og hvert sæt kan man kombinere med andre, så man kan tage bryst rustningen fra den almindelige Master Chief model, tilføje en ny hjelm og ændre ben og skuldrer hvis man har lyst. Eller kombinere det på helt andre måder.

 

Grafisk er der sket en masse med multiplayer siden beta testen. Der er kommet en masse flere detaljer i karaktermodellerne på banerne, og miljøerne er blevet en hel del pænere, og der er en masse små detaljer i spillet, som f.eks. at sandet blæser af sted i vinden, eller at hvis man kigger op i luften vil man se hvordan et af de store menneskeskibe ala Pillar of Autom er på vej ud af skyerne og ned på jorden.

 

Gameplay mæssigt er Halo 3 multiplayer stadigvæk det samme som de fleste fik lov til at spille for nogle måneder siden, og det ser ud til at Bungie virkelig har styr på hvad der leverer en balanceret multiplayer oplevelse, med en masse sjove våben og køretøjer, så man virkelig kan sprede død og ødelæggelse når spillet bliver udgivet i næste måned til Xbox 360.



23-08-2007 - 20:05

Leipzig fucking rocks!

Hejsa folkens.

Dette bliver lige en kort update før den helt store landeri aften med billeder og ting.

Helt kort:

Rock Band game of the show, det er intet mindre end absolut genialt (og med lidt held får i lov til at se mig synge).

Halo 3 singleplayer er ok, grafisk er jeg ikke imponeret, men gameplayet fungerer.

Jeg bankede samtlige journalister i Halo 3 multiplayer, Brute Hammer er gud.

Fallout 3 er næste års Bioshock, det ser vold fedt ud.

Mass Effect fik mig næsten til at tude, game of the year.

Team Fortress 2 er sjovt, men har ikke meget unikt udover grafikken. Men gameplayet er solidt.

Sony gør alt det rigtige med Singstar og Buzz.

Super Mario Galaxy er det pæneste Wii spil nogensinde, og så er det uhyggeligt sjovt.

Alone in The Dark er et sleeper hit af dimensioner, og folk burde få øjnene op for det, da det bliver så godt.

Age of Conan har noget af det sygeste PVP jeg har set. 200 personers PVP krig, ja tak!

Devil May Cry 4 = Sjovt, men absolut intet nyt i gameplayet.

Table Tennis til Wii, ideen er god. Men frameraten er elendig.

Jeg skal se Call of Duty 4 i morgen.

Og til sidst:

ROCK BAND FUCKING OWNS!


Ordentlig tekst, billeder, impressions og en liste over kommende previews og videoer, efter jeg har fået aftensmad og energi i kroppen.
21-08-2007 - 23:52

Dag 0 – LeipzigGames Convention

Liiiiive fra Tyskland!


Vi er ankommet, og har nu trodset motorvej og tog for at ankomme i Leipzig. Vores program er godt og grundigt pakket, og jeg starter hårdt ud fra om morgenen at besøge Bethesda, hvor jeg skal tage et kig på Fallout 3, og i morgen tidlig, kan vi også offentliggøre vores preview af Kane & Lynch: Dead Men, som vi fik et kig på for en uges tid siden.

Men selvom messen ikke starter før i morgen, så kan man tydeligt mærke der er en vis energi på hotellet. Vi er en del journalister her, og der er en masse spænding, og ikke mindst visken og tisken i krogene om hvad vi kan forvente os i morgen.

 

Sony skulle eftersignende have ”fyrværkeri” klar til os, og der vil være et nyt spil dernede, som vi kender til. Men det er ikke just fyrværkeri. Nintendo har været ekstremt stille omkring Games Convention, så jeg håber lidt på at de har en overraskelse eller to dernede, forhåbentlig Mario Kart Wii og Wii Fit.

Og nu mangler vi kun den sidste af flokken. Nemlig Microsoft. Ud fra hvad vi har hørt, så har de valgt at nedprioritere messen i år, hvilket betyder at Sonys stand er dobbelt så stor som den Microsoft har på messen, og det betyder også at Microsoft ikke har alverden at vise frem. Dog er der et enkelt spil dernede, som jeg personligt ser meget frem til.

Det er underligt at se Microsoft nedprioritere GC, specielt fordi Sony i år virkelig går efter struben, med en imponerende stor stand, og mulighed for at spille alle årets store PS3 titler som Uncharted, Ratchet, SingStar, WarHawk og Wipeout HD.

Sony står virkelig i en position at imponere offentligheden, og bevise at Playstation 3 er mere end blot Final Fantasy og Resistance. Et spil som Uncharted, får i hvert fald mig til kraftigt at overveje om jeg ikke burde finde plads til en Playstation3 derhjemme.

Og derfor er det enormt underligt at se Microsoft, overhovedet ikke fokusere på GC i år. Der vil være journalister fra hele Europa, og andre verdensdele. Der vil være et uhyggeligt antal besøgende på selve messen, og disse mennesker vil opleve en Microsoft stand hvor Forza 2 er det mest prominente, og Sony med en uhyggelig stærk line-up, så kan det betyde at Sony kan vinde en masse nye fans i løbet af de næste dage.

Jeg kan i hvert fald mærke på mig selv, at jeg er langt mere interesseret i Sony end hvad Microsoft har at byde på i år. Og det er en stor skuffelse når det spil jeg ser mest frem til at spille på 360 i morgen er Rock Band og Devil May Cry 4. Ingen af de spil er 1st party, og det er skuffende at se Microsoft stille og roligt gemme Halo 3 væk, og lade som om det ikke eksistere, mens Bungie har officielt annonceret at de vil lave en live demonstration af spillet for offentligheden i en iMax biograf i USA.

 

 

Men nu er det vist nok for i dag. Klokken er mange, og vi ankom til hotellet klokken 21:37, hvilket betyder at palnatoke og Bechmann vinder henholdsvis et styk Frogger og et styk Timepilot. Koderne skulle være på vej til jer i dette øjeblik over PB.

20-08-2007 - 22:01

Hitman Blood Money vinder og bonus konkurrence.

Og vinderen er fundet!

Det blev Kayniel der kom med det korrekt svar, nemlig at der bliver dræbt absolut ingen i Kane & Lynch traileren, for man må nemlig ikke vise mord i Tysklands traileren.

Der kommer dog en mere hardcore udgave til os uden for Tyskland på Marketplace.

Men tid til en bonus konkurrence.

Jeg har to Xbox Live Arcade spil (Timepilot og Frogger), som jeg skal af med.

Der går et spil til hver af de personer, som kan gætte hvornår vi træder ind af døren til vores hotel i Tyskland.

Vores tur starter klokken 12:00, og nu skal du så fortælle mig (i en PB tak), hvornår vi træder ind af døren i vores hotel i Leipzig. De to der kommer tættest får et Live Arcade spil at hygge sig med.

Hvis der er et specifikt af de to XBLA titler du gerne vil have, så skriv det i din besvarelses besked.
20-08-2007 - 20:35

Pre-GC: 24 timer igen

I morgen ved denne tid sidder vi på hotellet og gør klar til den første dag af Leipzig.

Vores plan dernede fra vil være at vi vil komme med så mange previews som overhovedet muligt, og vi vil skrive dem og uploade dem direkte efter vi har set dem. Så hold godt øje med Xboxlife og Console hvor vi på onsdag har verdens første hands on preview af Kane & Lynch, og i løbet af formiddagen har vi et preview af Fallout 3 og der vil konstant komme mere i løbet af dagen.



Så hold rigtig godt øje Console og Xboxlife. Games Convention bliver rigtig stort i år.
19-08-2007 - 16:40

Pre-GC: Almost there

Nu sker det snart. Games Convention 2007.

I år bliver så meget større end hvad vi oplevede sidste år, og der bliver en masse interessante spil at spille, selv for offentligheden som kommer til at ligge hånd på Uncharted (PS3), Ratchet & Clank Future (PS3) og en masse andre interessante titler.
Der vil også være de første fremvisninger af Devil Mary Cry 4 på Xbox 360, Pro Evolution Soccer 08. Og så vil selveste Hideo Kojima ankomme til Leipzig, og fremvise en helt ny trailer til Metal Gear Solid 4 (tyske ESRB siger det også kommer til PC, så det skal nok blive interessant hvis det er sandt).

Men hvad offentligheden ikke kommer til at se, er spil som Fallout 3, Wipeout HD og lidt andre ting som redaktionen skal se på.

Nintendo vil selvfølgelig også være på messen, men de har ikke sagt så meget om hvad vi kan forvente fra dem i år, hvilket nok betyder vi får endnu et par overraskelser igen i år, ligesom sidste år hvor de fremviste Mario Strikers Charged og Battalion Wars 2.


Men det mere interessante ved GC07 er faktisk, at dette er ligesom E3 var. Der er en masse mennesker der ikke burde være der, og så er der en masse larm. Så det er reeltset E3 om igen. Men hvorfor er det her så show så ikke gået nedenom og hjem ligesom vores elskede E3?

Fordi dette er måden man laver et show på. GC07 er inddelt i to sektioner. Der er det store larmende område hvor de fleste af spillene er, og hvor pressen og offentligheden kan gå rundt som de vil. Og så er der Business Center, hvor pressen og de forskellige udgivere kan være i rolige og afslappede omgivelser, hvor der ikke er larm eller noget.

Hvorfor kunne E3 ikke gøre sådan? Det fungerer og alle er glade. Offentligheden kommer ind, og der er et dedikeret rum til pressen hvor vi kan arbejde i fred og ro, og se spillene i et miljø uden skrigende 14 årige møgunger som skal forstyrre ens fremvisning af Assassins Creed....

Men når det hele går løs på onsdag, så er der en liste af spil som jeg bare skal se, som ikke er en del af mit program:

- StarCraft 2

- World of WarCraft: Wrath of the Lich King (spiller det ikke mere, men mine venner hader mig for jeg skal spille det).

- Uncharted

- Ratchet & Clank

- The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

Og hvad jeg ellers finder interessant.

Jeg vil ihvertfald blogge om alt hvad jeg finder dernede, og så bliver der selvfølgelig også en mindre hær af previews og videoer som vi smækker op på siden af løbet af den næste uge.

15-08-2007 - 11:20

Vind Hitman: Blood Money

I går besøgte jeg IO Interactives for at tage et lille kig på Kane & Lynch, og med ud af døren fik jeg stukket et Hitman: Blood Money i hånden, deesværre så har jeg dette spil i forvejen. Men godt for jer, for jeg udloder det i en konkurrence.

Det bliver en simpel gætte konkurrence. På tirsdag på Games Convention 2007 vil en ny trailer til Kane & Lynch blive vist frem, og du skal nu smide et gæt på hvor mange man ser blive dræbt i traileren de vil vise på selve messegulvet dernede.

Jeg lader konkurrencen løbe til mandag morgen kl. 10:00, så jeg kan nå at smide det i postkassen inden vi indtager messegulvet i Leipzig.

Altså, hvor mange ser vi blive dræbt i den nye trailer til Kane & Lynch som bliver udgivet på tirsdag.

Kom med dit gæt, og send det over PB til undertegnede. Den der kommer tættest eller rammer rigtigt først vinder.
13-08-2007 - 09:47

Pre-GC 07: Sidste chance (Kane & Lynch)

Hurtig reminder, i dag er sidste chance hvis der er nogen der har nogle spørgsmål til IO Interactives kommende actiontitel, Kane & Lynch.
06-08-2007 - 14:24

Pre-GC: Kane & Lynch: Dead Men - Interview med IOI. Kom med dine spørgsmål

I næste uge drager jeg til det spøjse København hvor jeg skal hygge mig lidt med drengene fra IO Interactives.

Vi skal selvfølgelig se lidt på deres kommende actiontitel, Kane & Lynch, og mere kan jeg egentlig ikke sige (vi er under embargo til den 22.).

Tilgengæld kan jeg sige vi får muligheden for at lave et lille interview, så hvis du har nogle spørgsmål til udviklerne bare Kane & Lynch, så skriv dem her, så vil jeg tage dem med mig når det bliver interview tid.



Hvis du ikke ved så meget om Kane & Lynch, så kan du tjekke vores preview af spillet og vores videointerview vi lavede med Thor Frølich sidste gang jeg var der.

Deadline for at smide spørgsmål ind er mandag den 13. august, så find jeres indre journalist frem og fyr nogle spørgsmål af, hvis der er noget du gerne vil vide om IO Interactives kommende titel.