Vinterbird's blog
02-07-2008 - 11:48

Hva satan, Too Human ligger på mit skrivebord !

Da jeg fik af vide Too Human var på vej til mig, så kunne jeg ikke lade være med at være lidt skadesfro. Så jeg sendte straks en besked til Bjørn (Bjaelkesex) og Tommy (toa) om at jeg ville modtage spillet, og helt som forventet, så gik de fuldkommen amok og i en blanding af misundelse og glæde fik de svinet mig godt og grundigt til.

Men nu er det her så endelig. 10 års venten kulminerer om meget snart når jeg putter spillet i min Xbox 360. For mig, så er det her en af de oplevelser der bare ikke må gå galt. Jeg er en enorm fan af Eternal Darkness, som er Silicon Knights sidste titel (nej, Metal Gear Solid: Twin Snakes tæller ikke), og jeg forventer en mindst lige så fantastisk oplevelse med Too Human.

/Too Human historietime, bare spring over hvis du allerede kender til den

Too Human har været Denis Dayacks drømmeprojekt i de sidste ti år. Spillet startede som en futuriske cyberpunkt oplevelse ala Blade Runner på playstation 1, der ville spillet have fyldt et imponerende fem skiver. Spillet lod dog vente på sig, og Silicon Knights annoncerede at Too Human ville blive rykket til Dolphin platformen (det vi i dag kalder Gamecube), og samtidig med udsættelsen af Too Human blev Eternal Darkness annonceret til Nintendo 64.

Årene gik, og vi så ikke forfærdelig meget til Too Human. Der blev udgivet enkelte billeder fra en CGI trailer, men der blev aldrig vist konkret gameplay fra Gamecube udgaven. Derimod tog Eternal Darkness produktion fast, og det blev Silicon Knights primære projekt. Det blev dog også skubbet til Gamecube, og så i 2001 sin udgivelse, og blæste undertegnede fuldkommen væk, og jeg husker at det var det første spil jeg gav over 9.5.

Men Too Human hørte vi aldrig fra. Og efter udgivelsen af Twin Snakes, så annoncerede Silicon Knights at de nu ville samarbejde med Microsoft. Og efter Microsoft havde annonceret Xenon II projektet, så begyndte Dayack at snakke om mulighederne for Too Human der. Og så gik det stærkt, spillet gav slip på sine cyberpunk rødder, og er i dag en genfortælling af den nordiske mytologi hvor man spiller som guden Baldur der skal hjælpe menneskeheden til sejr mod maskinerne. Spillet har beholdt lidt af sit cyberpunkt udtryk, men der er sket meget siden de første PSX screenshots.

/Historietime slut

Og nu er det så endelig tid, nu skal Denis Dayack bevise overfor mig at Too Human ikke bare var varm luft, men at der rent faktisk er et godt spil (ifølge Dayack, studiets bedste) gemt under de mange års udvikling.

Men jeg må være ærlig, jeg frygter lidt min oplevelse. Specielt efter Kohler og Totilos artikler om spillet, så er jeg lidt nervøs for kvaliteten af spillet. Men håber at det kan overraske mig.

Og hvis du vil vide mere om hvad jeg synes om Too Human, så lyt til denne uges udgave af Console Radio (tilgængelig på podcast.console.dk eller iTunes Music Store), og hold øje med Xboxlife og Console.dk hvor vi vil smække et preview op når jeg har hakket mig igennem et par tusinde fjender.

Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her