spif2001's blog
13-08-2010 - 09:09

Two Worlds II info part 1


Ja, sorry for alle de Two Worlds II opdateringer, men det er nu engang det RPG der er tættest på udgivelse (hvis de får lov), så naturligvis er det også det RPG der er mest i medierne lige nu.

Denne gang har kombo lavet et længere interview med Topware Interactives community director Jake DiGennaro. Interviewet er delt op i 2 dele, hvor anden del i skrivende stund endnu ikke er lagt op. Her er hvad jeg bed mærke i fra første del:

1) Spillet bliver udviklet fra bunden. Nærmest intet er taget med fra 1'eren bortset fra historien og lidt gameplay idéer. Spillets nye grafik engine findes i flere udgaver - en til hver platform, og de bliver alle udviklet samtidigt. Ergo bliver ingen af udgaverne en port fra en anden udgave. P.t. findes der 4 udgaver af enginen - PC, Xbox 360, PS3 og Mac. Det er vist ikke så tit man ser en engine, der bliver udviklet specifikt til Mac. :)

2) Der er ikke noget decideret klassesystem, og derfor kan ens karakter udvikle sig til en Jack of all Trades. Om det er godt eller skidt vil tiden jo vise. Personligt er jeg mere til klasseopdeling, og så gennemføre spillet med forskellige klasser. Det gør ligesom at de forskellige gennemspilninger bliver vidt forskellige. Hvis jeg kan level op i alt - altså ikke har restriktioner, så har jeg det med at ende ud med den samme mand, da jeg aldrig inden jeg går i gang med en ny karakter, sidder og finder ud af hvordan han skal udvikle sig i gennem spillet. Jeg tager tingene som de kommer. Synes det er fjollet, når folk går efter at lave det perfekte build, for det går 100% sikkert ud over gameplayet.

3) Mht til traveling, så er hesten med igen, men ikke i så stor grad som i 1'eren. Verdenen i Two World II er delt op i øer, så man naturligvis kan ikke ride alle steder hen. Teleport er tilbage fra 1'eren, så man hurtigt kan komme til steder man har besøgt. Som noget nyt kan man sejle. Jep - sejle fra ø til ø, og når man sejler skal man tage højde for vind og strøm, så det at sejle bliver et mini game i sig selv.

4) Monstre respawner generelt ikke. Dyr og 'naturlige' monstre respawner en smule, så verdenen ikke føles tom, når man nærmer sig slutningen af spillet. En fint mix.

Link til interview

Forvent mere om Two Worlds II, når interviewets part 2 bliver smidt op. :)
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Xboxlife Blog
Profil Statistik
  • I dag: 0 besøgende
  • Denne måned: 0 besøgende
Arkiv Kategorier
Følg Xboxlife her