Morten Skou's blog
24-07-2007 - 19:59

Aj, nu må det sgu stoppe!

Jeg har efterhånden haft blogget et par gange omkring hvor uheldig jeg har været med diverse ting - herunder dårlig service hos Honda og sidst hos Fona i Roskilde. Nu er jeg begyndt at tro at jeg er forfulgt - ikke kun af dårligt uheld, men også af dårlig service.

Dagens "dårlige service" pris går til MM-Vision.dk. Til trods for at jeg tidligere har svoret at jeg aldrig ville sætte mine ben i den forretning igen, så var jeg i dag mere eller mindre tvunget til det, da jeg skulle bruge en Quad Core 2 CPU. Jeg gik ind på deres website, hvor varen stod som værende på lager - jeg bestiller den herefter og markerer at jeg vil afhente den. Kort tid efter modtager jeg en ordrebekræftelse fra dem.

Da jeg arbejder i København og MM-vision ligger i Roskilde, så blev jeg nød til at tage lidt tidligere fri for at kunne være sikker på at være i butikken inden de lukkede - det nåede vi heldigvis også. Da jeg, efter at have stået 10 minutter i kø, kommer frem til kassen så finder jeg ud af at de netop har taget den sidste Quad Core 2 CPU og installeret i en maskine - til trods for at jeg jo rent faktisk har fået lagt den til side da jeg bestilte. Nedtur - der var intet at gøre, så de måtte anullere ordren. Det er sgu lidt ringe, når nu man har bestilt den imens den var på lager - men så kan jeg jo gentage: Jeg handler aldrig i den butik igen.

Istedet suser jeg ud til Dataworld.dk, som ligeledes ligger i Roskilde. Her havde de CPU'en på lager, men det var ikke gået op for dem at den netop var faldet i pris. Prisen var derfor 3199 kroner, men jeg kunne få den til 2800 da jeg oplyser dem om at den er faldet i pris. Set i forhold til at MM-vision solgte den til 1999 kroner, så synes jeg stadigvæk at det var i overkanten og takkede pænt nej. Hvis de ikke sænker prisen på et tidspunkt, så brænder de sikkert inde med dem, men dem om det.

På dette tidspunkt er jeg godt sur, så jeg beslutter mig for at snolde lidt i den lokale kameraforetning BINGO FOTO. Til at starte med venter jeg i små 10-15 minutter, til trods for at der er 2 ekspedienter og kun 1 anden kunde i butikken - det er dog det hele værd. Bingo virker som om at de altid er klar til at levere en god service, og da det endelig var min tur, så gav sælgeren sig også rigtig god tid til at forklare om kameraet osv. Jeg endte ud med at købe et Panasonic Lumix FX50 kamera, som i forhåbentlig kan se resultatet af her på siden inden for kort tid. Jeg er dog ikke helt tilfreds med de 16:9 billeder som det tager, men det er muligvis en indstilling.

Panaconic Lumix FX50

Og så videre til Post Danmark...
En anden uheldig/dårlig service oplevelse havde jeg i går. Jeg havde som tidligere nævnt bestilt en ny computer fra SHG. For at undgå at skulle på posthuset havde jeg bestilt tingene ind til mit arbejde.

I går kigger jeg på Post Danmarks online-tracking, og kan se at pakken åbenbart er strandet på det centrale postkontor i København. Jeg ringer derfor til deres support telefon og spørger hvornår jeg kan forvente at få pakken. Svaret er at den kommer i dag tirsdag. Fair nok - lige bortset fra at jeg 2 timer senere kan se at pakken er forsøgt leveret, en ting der er umulig da vi sidder 8 personer på kontoret, postmanden kan umuligt have været der.

Jeg ringer til hotlinen igen, og får fat i en ny supporter som er godt sur fra starten. Hun siger at pakken er forsøgt leveret, og at jeg nu skal på posthuset for at hente den. Jeg siger at vi ikke engang har fået sådan en pakke-seddel som postbudet normalvis afleverer når han har forsøgt at levere. Hun siger at det kan hun ikke gøre noget ved. Det næste jeg siger er, at jeg synes det er noget "svineri" at man bestiller en pakke, og den så ikke bliver bragt ud - og så går hun HELT AMOK. Det skal lige siges, at jeg snakker stille og roligt og egentlig ikke er ude på at provokere hende eller piske en stemning op.

Hun konstaterer, at hvis jeg ikke "snakker ordentligt" til hende, så vil hun ikke snakke med mig. Jeg spørger om det var ordet "svineri" der i hendes ører lyder forkert, og IGEN går hun helt amok. Jeg siger så "nå, så det ER åbenbart ordet svineri der får dig op af stolen, er det virkelig så slemt?" og så flipper hun HELT ud. Jeg forklarer hende, at jeg egentlig bare forsøger at få hende til at sige HVOR jeg kan hente min pakke, men det vil hun ikke før jeg "snakker pænt". Jeg siger at det da ikke kan være rigtigt, hvortil hun svarer "sådan er det når man ringer til en OFFENTLIG VIRKSOMHED".

Oh well, jeg fik ikke så meget ud af samtalen og måtte istedet slæbe den 20kg tunge pakke hjem fra posthuset. På posthuset siger ekspedienten forøvrigt, at de har store problemer med at deres postbude ikke gider at bringe de store pakker ud - no shit.

Jeg er nu i en situation, hvor jeg dårligt tør at købe noget mere - jeg ved at det ender galt på den ene eller anden måde.


Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Xboxlife Blog
Profil Statistik
  • I dag: 0 besøgende
  • Denne måned: 0 besøgende
Arkiv Kategorier
Følg Xboxlife her