Rotator's blog
30-05-2008 - 17:05

PostDanmark igen!



Hvornår er det danske postvæsen gået over til selvbetjening???

Jeg har handlet på nettet i mange år og har derfor efterhånden stiftet et ganske indgående kendskab til PostDanmark og deres totale mangel på service.

Men nu er kamelens ryg brækket, bægeret oversvømmet og krikken gået på det lille hus.

Jeg bestilte i starten af sidste uge to nye strømforsyninger til min og konens PC'er. For en gang skyld var jeg så tidligt ude at jeg ikke skulle vente over weekenden for at få min bestilling. Bestilte pr. efterkrav da mit dankort på det tidspunkt var en "lille smule" overtrukket og lønnen stadig to dage væk.

Men 68 kroner i forsendelse og 65 kroner i postopkrævningsgebyr betaler tilsyneladende ikke for noget som helst. PostDanmark er nemlig holdt op med at bringe postopkrævningspakker ud, men efterlader dem istedet på posthuset til afhentning.

Så varen blev sendt tirsdag og ankom til posthuset onsdag. Torsdag modtager jeg så en seddel om at pakken kan afhentes "dér hvor jeg normalt afhenter breve og pakker"... Ja, det er så ved min hoveddør...

I dag så starter jeg bilen og kører 12 kilometer til posthuset for dér at få at vide at pakken da befinder sig i vores lokale postbutik. Ja, hvor fanden skulle jeg så vide fra at den postbutik er "den normale"??? Så jeg kører hele vejen tilbage og smutter ind forbi postbutikken. Som har lukket for udlevering af postopkrævningspakke kl. 16....

Med andre ord har jeg betalt 133 kroner for at få lov til at vente 7 dage på en pakke som jeg selv skal afhente!

Ja, det er da meget muligt at PostDanmark vil beskytte postbudene ved ikke at tillade at de har kontanter på sig. Og det er meget muligt at PBS ikke vil acceptere fluesmækkere til Dankort-transaktioner længere.

MEN HALLOOO! Har I hørt om mobile dankort-terminaler? Har I hørt om service? Har I hørt om at yde den tjeneste folk betaler for? Føj for satan, PostDanmark. Føj!
08-05-2008 - 16:35

StudieData!



Så var der alligevel orden på en ting eller to hos StudieData...

Som nogle af jer måske husker fra mit tidligere indlæg, så havde jeg nogle problemer med StudieData og leveringen af et Sharkoon X-Tatic II headset. Jeg fik simpelthen efter længere ventetid sendt en forkert vare; en CPU-køler.

Nu har StudieData så besluttet sig for at både jeg og den anden person (som fik mit headset leveret) blot kan beholde de varer vi har fået og StudieData vil så levere de korrekte varer til os begge.

Nu er sagen imidlertidig den at jeg og den anden person har byttet internt via posten, så i bund og grund får jeg to headsets. Det ene til de 335,- som StudieData's tilbud lød på og det andet til de 70,- som det kostede mig at sende en køler med posten..

To Sharkoon X-Tatic II headsets til 405 kroner...
Det må siges at være en ganske udmærket løsning :D
Følg Xboxlife her