Nexus's blog
23-11-2007 - 20:39

Xbox reparations erfaringer

Da min Xbox igen er gået i stykker mener jeg at jeg burde dele mine erfaringer i "Xbox reparationer".

Jeg kan ikke huske helt præcist hvornår min Xbox gik i stykker første gang. Dog er jeg rimlig sikker på det skete i 2007. Det var den første version af Xbox 360 på markedet. Den endte, ligesom så mange andre, med at få "Ring of death"/hardwarefejl (Three flashing red lights) omkring et år efter jeg havde købt boxen. Helt præcist: Jeg kunne tænde xboxen og bruge Dashboard'et lige så tosset jeg ville, men hvis jeg startede et spil, også arcade spil, kunne jeg kun spille i max 10 min, hvorefter min box fryser spillet og viser lidt flimmer. Da det ville tage Xbox support for lang tid at reparerer så sender de mig i stedet en ny Xbox.

Den nye Xbox, som er en ny version, virker fint i lang tid. En stor forskel fra den og min gamle xbox var at den havde en ny blæser i. En som larmer utrolig meget! Så selvfølgelig en dag går den også i stykker. Det startede med at jeg fik spillet Blue Dragon, efter at have fået beskeden: "Dvd'en er beskidt eller ulæselig" 3 gange i et nyt spil, gav boxen et højlydt "BANG" fra sig som kunne høres i rummet ved siden af. Det var boxen der havde "tæsket" dvd'en lidt (Jeg siger ikke Blue Dragon er skyld i det, det er bare underligt det skete med det spil). Disk drevet blev automatisk skubbet ud, og hvis man prøve at køre det ind igen spyttede den bare drevet ud igen. Hvis man derimod puttede en spil dvd i "tæskede" den lidt igen. Man kunne slukke boxen, som får den til at køre drevet ind automatisk, men også den her gang kører den ind og ud igen efterfuldt af at boxen slukker.
Efter at have kørt drevet ind og hurtigt have taget strømmen fra boxen, blev den sendt til support igen. De sendte mig igen en ny Xbox.

Denne gang en ny version igen. Denne version virker ubeklageligt. Blæseren larmer ikke, kun disk drevet spinner dvd'en højlydt. Denne Xbox har jeg i 4 dage, JA kun 4 DAGE, den gik også i stykker. Denne gang igen med "Ring of death". Nu kan den bare slet ikke starte boxen, kun vise fejlmeldinger i "Ring of light". Nu skal den her også sendes til support. Forhåbentlig får jeg en box der virker der her gang.


Men alle de her ødelagte Xboxe får jeg jo en til at tænke...
Gør de overhovedet noget ved hardwarefejl, eller sender de bare en ny xbox som går i stykker efter et stykke tid?
Og: Hvad kan jeg forvente i fremtiden?

Tilgengæld får man 1 måneds gratis xbox live med i pakken med sin box fra support. "Hurra?"
Men, da det er tredje gang jeg sender en box til reparation, får jeg en lille gave fra support som en slags undskyldning går jeg udfra. Jeg kunne vælge mellem: Wireless controller, wireless headset, play and charge kit, Kameo, Viva Pinata, Gears of War, og 1-2 andre titler jeg ikke kan huske nu. Selvom jeg har det forskellige tilbehør, og hvis jeg ville have en af de spil have jeg købt dem. "Hurra?"
Sjovt nok får man sin lille gave en uge før man får sin box tilbage...

Har kun tilbage at sige at der er ikke noget at klage over ved xbox support. Deres system virker skidegodt og de er nemme at snakke med over telefonen. Derimod kan man klage over selve boxen. 3 gange på 1 år er min Xbox gået i stykker.


Med hensyn til Halo 3 turnering, der kommer dagen efter at min Xbox er gået i stykker, så har jeg lånt en xbox til at deltage : )
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Xboxlife Blog
Profil Statistik
  • I dag: 0 besøgende
  • Denne måned: 0 besøgende
Arkiv Kategorier
Følg Xboxlife her