Krisgebis's blog
02-08-2010 - 23:37

Repræsentant for oversalg

Er netop kommet fra arbejde, og min dag har været uden de store begivenheder. Har igen skulle forklare folk de samme ting jeg plejer. Det gør jeg med så mange ting hvor jeg arbejder, men i dette tilfælde er det ikke fordi kunden ikke har søgt nok officielle oplysninger, men fordi vi simpelthen har oversolgt et "produkt".

Vaklende garanti
Det kommer sig af at vi har (en af) danmarks ringeste pris garantier. Pris garanti er simpelt at forstå for kunden, det lyder godt og er en god service. Vi har endda tv reklamer som jeg synes er rigtigt gode. De leverer et klart og gennemtrængende budskab. Problemet er så bare at vores prisgaranti langt fra er så klar og gennemgående.

Manglerne
Hvad er der så konkret galt med den? Jo, den gælder for det første kun for meget få varer som er på specielle "pris garanti" sider i avisen. Ok, så vi begrænser udvalget der bliver dækket af prisgarantien. Men vi begrænsen også hvad den skal måles med. Det er forståeligt overfor parallelimport, og i nogen grad overfor rene internet butikker, men hvorfor kun overfor butikker vi selv ser som vores konkurrenter.

Den dumme assistent
Jeps, og jeg er så manden der skal forklare kunden dette absolut åndsvage gradbøjning af "pris garanti". Jeg skal stå og forklare det som var det det mest naturlige og logisk opbyggede i verden, selvom jeg synes det er virkeligt åndsvagt. "Pris garanti" burde være et "no bullshit" løfte om service til forbrugeren, ikke et trækplaster med (store) forbehold.

Har i haft arbejde, hvor I skulle "sælge" noget åndsvagt som noget fuldstændigt logisk?
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her