Krisgebis's blog
17-07-2010 - 17:01

Så næsten en grædende mand

Da jeg var på arbejde igår, så jeg næsten en mand græde. Dvs. der var ikke en mand der græd som jeg næsten så, men jeg så en mand der var tæt på at græde. Det var nu heldigvis ikke en kunde men en kollega.

Scenariet
Jeg sidder til frokost pause og den omtalte kollega kommer op og hiver fint iPhonen op af lommen og Macbook Pro'en ud af sleeve'et. Den bliver åbnet og han meddeler stolt at han da skal følge Apple conferencen om den nye iPhone. Jeg tænkte ved mig selv at vi da havde alle oplysninger om den nye telefon, men ville ikke kaste mig ud i en diskussion for/imod Apple produkter, da jeg kunne mærke vi havde med en fanboy at gøre. Han klikker lidt rundt imens vi spiser, men kan ikke finde en livestream af conferencen.

Skyer på himlen
Nyhederne kører i flimmeren i baggrunden og afbryder pludseligt hans søgen, idet de bringer et indslag om den nye iPhone. Han vender sig interesseret om og følger med i indslaget. Han bliver dog hurtigt negativt stemt, for indslaget omhandler problemet med telefonens antenne. Og da "telemarketings analytikeren" kommer på skærmen og fortæller at der har været meget presse omkring problemet, og påpejer at Apple ikke har haft samme problem med negative påtale i mange år, bliver han af min kollega bl.a. mødt med "Han har aldrig været iPhone fan" og "Han bruger ikke selv en iPhone".
Min kollega sidder nu og taler til andre ligeglade kollegaer, om hvor dårligt indslaget var. Jeg smutter i stedet udenfor, da kantinen var temmeligt var.

Return of the fanboy
Efter tiltrængt ro udenfor, kommer han dog også udenfor (med alt hans hardware) og ævler stadig om det indslag og generelt om antenne problemet. Like I give a fuck!
"Hvorfor havde de ikke nogle inde fra begge sider?", "Der er mange der har skrevet ind til Apple og sagt de ikke kan forstå det, for de har selv intet problem", "Manden var ikke fan af iPhone". Manden bævrer på nuværende tidspunkt og er tæt på at bryde ud i flaberi. Jeg giver ham mit - ser ligeud og svarer ikke respons. Så han opdager jeg vitterligt er pisse ligeglad og holder det lidt for sig selv, hvilket også hjælper ham med at køle lidt ned igen.

Kort respons
Kan virkeligt ikke følge hans overdrevne træng til at forsvare et produkt. Der er lavet anmeldelser der kan dokumentere et problem. Gælder det alle eksemplarer vides ikke. Han forstod tydeligvis heller ikke at manden i indslaget ikke var ANMELDER, men en analytiker. Han ser på markedet og tendenser. Og til sidst ville han også inddrage fanboys der intet problem har. Hvad pokker skulle det hjælpe. Hvis der (f.eks.) er fejl på 50%, så er det stadig et problem når man skal købe en. Har man så fået en uden fejl, så er man jo heldig og det er ikke et problem længere. Men sådan er det jo med alt og er sikker på han også har været efter xbox'ens fejlrate (han er nemlig også PS fanboy), så hvorfor så ændre standard?

Konklusion
Jeg håber sku aldrig jeg bliver så pinligt bundet til et produkt eller producent, at det kan føre mig tæt på grådens rand, bare ved lettere dårlig samtale. Det ligner noget man gjorde i det tidligere klasser i folkeskolen. Men det er jo en del af at være fanboy, og sådan kan man være uanset mærke, men hold op hvor synes jeg det er pinligt. Kan dog fint forene mig med at lave meetups af forskellig art for positivt at fejre forskellige interesser/produkter, men man er vel også nørd ;-)
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her