Khaine775's blog
11-12-2008 - 15:34

Call of Duty: Fail at War

Hej nørder!

Jeg har fornylig anskaffet mig Call of Duty: Fa.. World at War til PC, og på trods af at alting så lovende ud fra anmeldelser og salgstal, var virkeligheden for mig noget helt, HELT andet.

Jeg har altid været en fan af Call of Duty spillene, dog mest på PC'en, og var endda så glad for Modern Warfare at jeg havde det til både PC og Xbox.

Da det så blev annonceret at World at War skulle foregå i 2. Verdenskrig, tænkte jeg "Pis", men da det så kom frem at man skulle slagte japanere med flammekastere, var det slet ikke så ringe endda, da jeg altid har haft en forkærlighed for flammekastere og dets lige, og jeg må indrømme at jeg klappede lystigt i mine små hænder da spillet åbnede op, og jeg gik i gang med kampagnen, der startede med en ret så god intro og endda med JACK BAUER som voice actor. Det kunne jo kun gå godt..

Da jeg så kom ind i selve spillet, syntes det hele også at være fryd og gammen. God lyd, god grafik - alting ved det gamle WWII CoD.

Derfra gik det så også kraftigt ned af bakke.

De første japanere kom stormende, og straks blev spillets glans brudt - voldsomt. Aldrig siger jeg jer, ALDRIG har jeg i et FPS spil stået med SÅ kedelige og fuldstændigt intetsigende våben. Alting er fuldstændig til grin: lydende, udseendet og følelsen ved alle de her fjollede WWII våben er direkte pinligt, og var jeg udvikler hos Treyarch ville jeg have hængt mig selv. Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kan gå så meget tilbage? Mange af våbene er jo præcis de samme som i (næsten) alle de foregående CoD-spil, men alligevel er det lykkedes dem på magisk vis at gøre våbnene kedeligere. Det forstår jeg simpelthen ikke.

Ikke lang tid efter kom næste frustration, nemlig styringen. Jeg har ikke prøvet det på Xboxen, men på PC'en er det bestemt ikke godt. Hele styringen føles langsom og træg (nej, det har ikke noget med mouse sensitivity at gøre), og det er simpelthen sørgeligt at et potentialt godt FPS skal ødelægges af latterlig programmering på styringen.

Til sidst, men overhovedet ikke mindst, er der selve "Call of Duty-følelsen og gameplayet". Call of Duty har altid været et mesterværk, når det kommer til iscenesatte kampe og scripted events, der får hele molevitten til at føles som en rigtig, hæsblæsende slagmark - bare ikke World at War. De steder du kæmper er simpelthen så kedelige og ligegyldige at se på, og når der endelig bliver lagt op til seriøst kamp og mange fjollerikker på skærmen, så sidder jeg stadig med fornemmelsen af, at det hele går umådeligt langsomt, og der i virkeligheden ikke sker en skid, før man har stillet sig på den rigtige firkant.

Nu vil jeg tålmodigt vente på at IW vil lave Modern Warfare 2, og samtidig krydse fingre for, at Treyarch aldrig nogensinde får lov til at udvikle et spil igen.

Flammekasteren er dog sjov.



- Khaine775
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her