Kegle's blog
11-02-2008 - 16:17

Microsoft er meget tæt på at miste en kunde her!!

Dette skrives lige efter en samtale med xbox support. (Jeg undskylder for tastefejl på forhånd)

Eventuelt kan Morten Skous blog http://blogs.xboxlife.dk/skou/3758 læses da denne omtaler samme problem...

Here we go:

Mit xboxlive medlemsskab ville gerne forny sig selv d 5 november sidste år. Jeg havde i mellemtiden fået mit kort spærret da jeg mistede det og det kunne derfor at gode grunde ikke bruges. Jeg får en mail fra xbox om at jeg ikke kan spille igen før jeg indtaster et nyt kort.

Fair nok tænker jeg og vælger at lade være. Jeg havde ikke tiden til online spil alligevel og ville intet have imod at vente med at betale.

Jeg forsøger i januar at indtaste et nyt kort... Dog begynder der nu at ske mærkelige ting!

Når jeg forsøger at logge på Live får jeg en besked om at min konto skal opdateres... Dette trykker jeg ok til og jeg kan nu se menuen "Account Management". Herligt indtil videre. Jeg forsøger at scrolle ned til Memberships, men lægger nu mærke til at skærmen åbenbart stadig loader for fuld fart... Jeg væbner mig med tålmodighed og venter... Der går tredive sekunder og så smider boxen mig ud i dashboard og logger min bruger af!

Jeg gentager scenariet og der sker hver eneste gang!

Jeg prøver nu at gøre det inde fra et spil hvilket blot resulterer i at nøjagtig det samme sker. Her starter den blot spillet op igen og ikke dashboard! Altså har jeg nøjagtig ingen, og jeg gentager her, INGEN mulighed for at løse problemet på min xbox... Jeg er dog en rolig mand og vælger at vente da der muligvis stadig er problemer med Live generelt.

Det viser sig dog ikke at være tilfældet da jeg her i februar møder nøjagtig samme problem! Ingen forskel... Jeg kan ikke engang komme på marketplace!

Jeg oprettede herefter en anden bruger på boxen og havde der ingen problemer med at komme ind og spille... Altså er det min konto den er gal med...

Jeg skriver en mail til support:

" Jeg kan ikke få lov til at indtaste et nyt kreditkort nummer. Hver gang jeg forsøger at logge på Live så logger min account helt ud istedet. Gør jeg det inde i et spil kan jeg få lov til at se account management siden, men før den holder op med at loade siden begynder den at loade spillet forfra. Jeg kan ikke nå at rykke rundt i menuen mens den loader...

Jeg har ingen problemer med forbindelsen til Live og jeg kan sagtens logge på med andre gamertags... Jeg ved at mit kreditkort udløb da jeg fik det stoppet af banken efter tyveri, men har så siden ikke været i stand til at logge på... Jeg regnede med at det skyldtes Live problemerne men de ser ud til at være gået over...

Umiddelbart har jeg svært ved at løse problemet selv, da det tilsyneladende ikke er muligt at ordne den slags oplysninger over internettet på en pc (Hvorfor er dette ikke en mulighed??).

Håber derfor meget at i kan hjælpe med ved at anullere mit Live medlemsskab og slette de kreditkort oplysninger der måtte være så jeg kan få lov at indtaste nogen nye...

-Anders"

Jeg får svar tilbage:

Tak for din henvendelse til Xbox support. Af hensyn til beskyttelse af personlige oplysninger og af sikkerhedsmæssige grunde skal spørgsmål angående regnings- eller efterbetalings anliggender ske via telefon. Ring venligst til Xbox Live support.

Og her er det jeg bliver sur... Jeg synes selv at det ville være på sin plads at svare på mit spørgsmål, som det mindste! Istedet for bare at smide problemet videre... Jeg kunne jo have fået information om at jeg kunne gå på billing.microsoft.com for at ændre disse oplysninger... Dette måtte jeg dog læse mig til at mortens blog istedet....

Da jeg kommer ind på siden kan jeg tydeligt se at min konto er spærret og den beder mig løse problemet... Den er jeg med på tænker jeg, og den beder mig indtaste nyt kort... Dette gør jeg, men to sekunder inden jeg trykker ok ser jeg beløbet i hjørnet... Den vil gerne hæve 558,- på mit kort lige med det samme... Da beløbet ikke giver mening i mit hovede ringer jeg til support for at få at vide hvad det nu er for noget...

Jeg fortæller samtidig manden hos support at jeg ønsker at oprette et medlemsskab på månedsbasis og ikke årsbasis... Dette ignorerer han fuldstændig og siger blot at jeg skal betale beløbet og så vil min konto virke igen...

Jeg spørger så til hvad beløbet er for noget og han siger at det er 499,- for 12 måneders og så 59,-fordi min konto har været spærret siden november... Dette lyder mærkeligt i mine ører men han siger at siden jeg har kunnet bruge min konto siden november uden at have betalt vil der blive trukket dette ekstra beløb...

Nu ved jeg ikke hvem han har fået den information fra, og han kunne ikke forklare det da han snakkede et yderst gebrokkent dansk og lød meget forvirret, men jeg har intet overhovedet foretaget mig på Live siden november da det slet ikke har været muligt at logge på! Det forstår han godt men min konto har jo stadig været der og det skal jeg altså betale for...

Jeg er nu halvsur, men spørger ham om hvad der så præcist sker når jeg betaler... Det skulle udløse en aktivering af Live indtil 5 november 2008...

Jeg fortæller ham hvad dato det er idag, 11 februar, og at det ikke umiddelbart ligner 12 måneder for mig:S

Han siger at det er tolv måneder fra kortet blev afvist, som den mest selvfølgelige ting i verden. Og nu spørger jeg ham så specifikt: Vil det sige at jeg skal betale 59,- mere end normalt for at kunne spille i 3 måneder mindre? Og svaret er: JA!

Fucking ja!! Hvad i alverden har de tænkt sig?? Det er da det mest tåbelige jeg nogensinde har hørt!!

Jeg skulle have kontaktet dem med det samme får jeg at vide... Så kunne de have tilbageført pengene, men det er for sent nu... Så det er eneste mulighed jeg har får jeg at vide...

Jeg siger "tak for hjælpen" og lægger på!

Jeg har ikke tænkt mig at betale det beløb, og jeg har ingen intentioner om at oprette en ny bruger for at kunne spille Live!

Jeg vil forsøge at ringe igen én gang, en dag jeg er i godt humør, men ellers så hedder det bare singleplayer for mig... Aldrig i livet om jeg vil finde mig i det der!!!

ARGH!!! Dårligere support har jeg aldrig nogensinde oplevet!!
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her