Gamemakerman's blog
24-12-2006 - 01:15

A work of art...

                      

Efter min mening så bliver computerspil ikke anset som en høj kulturform på linje med film, bøger eller musik, selvom at de kan levere det samme. I 1997 udkom spillet Grim Fandango, men spillet var så langt fremme at kun de færreste kunne spillet det. Jeg stiftede bekendskab med spillet i 2000 og jeg kan kun sige at det er den første og eneste gang at et spil har formået at røre det inderste af min sjæl på sådan en måde. Tim Schafer som mange kender fra Psychonauts har stået bag Grim Fandango.

Du spiller Manuel Calavera som arbejder for "The Department of Death", de tager sig af folk som dør så de kan rejse videre til den næste verden. Alt er dog ikke fredligt da han snyder sig til en kunde ved navn "Mercedes Colomar". Meche som hun bliver kaldt var en god person i sit liv og derfor skulle hun kunne kvalificere sig til en Double-A-ticket. Hun har dog ingen billet, da den åbenbart er væk, det samme er en masse andre.

Som du går gennem historien i spillet, vil du stifte bekendskab med nogle af de mest uforglemmelige personer og scener der nogensinde er skabt. Historien er fyldt med humor og det er virkeligt en titel der er blevet alt for overset, da spillet simpelthen er den hellige gral hvad angår dybdegående spil.

Skulle man rende ind i et eksemplar af spillet her, så kan jeg kun sige at man får en af de mest uforglemmelige oplevelser der nogensinde er skabt og at man får stjålet sit hjerte af dette helt gennemsyrede geniale spil.

Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her