Da Senzai's blog
29-08-2010 - 20:56

Surrealistisk Søndag: Den overvældende fælde. 1. Del: Mana-Accelerationen.


Den overvældende fælde: Ide og valg af Manaacceleration

Ingen længe udgår Shards of Alara, Conflux og Alara Reborn, og det betyder, at mit Grønne Øretæver deck ikke længere er legalt i Type 2, og jeg kan derfor ikke spille det længere.

Men no worries, for jeg er allerede i gang med et nyt deck. Sidste gang skrev jeg, at det blev i et rødt deck, men det er jeg gået lidt fra igen. Tilgengæld, har jeg lavet et andet deck (og bestilt de fleste kort), jeg selv synes ser meget mere spændende ud. Det er godt nok grønt ligesom mit Grønne Øretæver deck, men stadig anderledes.





Decket er en blanding af flere kort, jeg i en længere periode gerne ville spille. Terastodon, der er så sej, men som jeg desværre aldrig fik plads til i Grønne Øretæver, Summoning Trap, der bare siger suprise, motherlover, og sidst men ikke mindst OverWhelming stampede, som min lillebror bankede mig med efter, at havde spillet Pelakka Wurm. Manabasen er inspireret/næstent tyvstjålet fra Conrad Kolos (Conrads Deck), der spillede et spændende (synes jeg) Eldrazi Ramp deck ved de Amerikanske Mesterskaber i Magic Kort.

Mit deck bliver en afart af Ærketypen Eldrazi Ramp, der dog ikke ser vildt meget spil. Eldrazi Ramp decks går ud på, at man laver en masse mana i starten afspillet, så man hurtigt kan spille kæmpestore Eldrazidyr, som, f. eks Emrakul. Jeg modificere decket til at inkorporere Terastodoner og Overhelming Stampede.

Jeg vil gerne starte med at redegøre for mine beslutninger i decket. Så, jeg sikrer at alle kort har en rolle, og så jeg får gået decklisten igennem en gang til, og for set, om der kan laves forbedringer eller ændringer.


Ide


Ideen er er, at jeg hurtigt laver en masse mana, så jeg tidligt kan spille et stort dyr. Herefter spiller jeg Overwhelming Stampede, så alle mine dyr bliver kæmpestore, og jeg angriber. Overlevede modstanderen angrebet, bliver jeg ved med at spille store dyr, indtil modstanderen ikke længere kan håndtere dem.

Gameplan tur for tur (hvis alt går som forventet, og det gør det aldrig :P)

Tur1: Khalni Garden (land, der laver et dyr)

Tur2: Nest Invader (mana+dyr)

Tur3: Cultivate (mere mana)

Tur4: Summoning trap ind i f. eks Terastodon (9/9 dyr)

Tur5: Overwhelming Stampede (alle mine dyr får +9/+9 og trample). BAAM! Gameover.

Tur6-57: Har vi ikke vundet endnu, så spiller vi Eldrazi-dyr indtil modstanderen giver op.


Decklisten: Den Overvældende Fælde


Mana-Acceleration: 16 kort

4 Nest Invader

4 OverGrown Battlements

4 Cultivate

4 Everflowing Chalice


Nøglekort: 8

Ups-jeg-vandt kort: 3

Kæmpedyr, der forhåbentlig vinder spillet: 7

Lande: 26

Total: 60


Valg af  Manaacceleration

Grunden til, at jeg spiller 16 nonland-kort, der laver mana er, at jeg SKAL starte med 2 kort på hånden, der kan rampe min mana, således, at jeg har 6 mana i tur 4, og kan spille enten Summoning Trap eller Primival Titan.

Imodsætning til Conrad Kolos, der kun spillede ramp-spells og ingen manadyr i maindeck, vælger jeg at spille med 8 dyr, der laver mana. Fordelen ved kun at spille spells, og ikke mana-dyr, er at dyr kan blive slået ihjel af modstanderens removal (hvilket forsinker os!), og det kan spells ikke.

Decket her er meget langsomt, og derfor spiller jeg Overgrown Battlement, da den kan blokere i starten af spillet, så jeg lever længe nok til at kaste mine store dyr. Nest Invader kan også blokere, hvis det bliver tight, men vigtigere endnu giver den mig op til to kroppe, der kan angribe ved hjælp af Overwhelming Stampede. Bliver spawnen (mana acceleration) skudt, så har jeg stadig min 2/2´er imodsætning til, hvis jeg spillede Llanowar Elves (1/1, der laver mana) eller Birds of Paradise (0,1, der laver mana)

En anden lækker fordel ved mana-creaturesne er, at de kan aktivere Summoning trap mod Kontrol-Decks, der forsøger at forsinke os ved at counter vores manadyr.

Vælger modstanderen at bruge en removalspell på vores manadyr, så kan vi forhåbentligt grine lidt ad dem, fordi, at de brugte et kort på at nakke en 0/1´er eller en 0/4, og så er der en removal spell mindre til at fjerne mine store farlige dyr.

Jeg overvejede at spille Garruk Wildspeaker som mana-acceleration, men jeg tror, at han er for ustabil, da min modstander helt sikkert vil gå efter, at få ham ned med nakken.

Det var argumentationen for valg af manaaccel, og jeg synes selv, at det ser fornuftigt ud. "Eneste" minus, er at jeg kan blive nakket af Day of Judgment, men, jeg har stadig Everflowing Chalice og Cultivate, der kan lave mana gennem DoJ.

Resten af decket kommer i næste blog.

- Shin, der ser lidt http://www.ggslive.com/show.html inden han hopper i seng.





Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Xboxlife Blog
Profil Statistik
  • I dag: 0 besøgende
  • Denne måned: 0 besøgende
Arkiv Kategorier
Følg Xboxlife her