Blade Dk's blog
05-05-2007 - 00:32

Hadekampen

           


Sad her til aften og læste i mine gamle superplay og faldt over en hadekamp som de lavede en overgang , her med Gran turismo 4 og forza som lige var udkommet pp dette tidspunkt , ville lige dele den oplevelse med dem der ikke fik læst kampen det skal siges det forstiller en samtale mellem X og Y men har ændret det til GT og F



GT: Det er faktisk ret enkelt - lige siden 1997 har Gran Turismo været "den rigtige bilsimulator". Forza har ikke en chance for at modstå den pondus, som Gran Turismo udstråler.

F: Naturlig er det enkelt, eller rettere sagt simpelt, Den sandkassevariant af en fysik model, man må nøjes med på en Playstation 2 er knap nok konkurrencedygtig idag.
I Gran Turismo4 er det som at spille et bilspil, javist , mens det i Forza er som at køre en rigtig bil, komplet med livsfarlige udskridninger og endda også biler, der går i stykker, hvis man kører ind i dem. Lav lige det i Gran Turismo 4.

GT: Stakkels vildledte menneske. Spilglæde handler ikke om realisme. At bilen kan gå i stykker gør  ikke nødvendigvis spillet sjovere. Og apropos biler - hvad kan Forza
stille op mod de 700 skønheder i Gran Turismo 4.

F: Okay Forza har måske kun et par sølle hundrede biler, men de er så til gengæld meget mere præsist gengivet. Du kan desuden ændre udssendet på alle biler, næsten som du vil , hvilket påvirker deres præstation. Kan du overhovedet omlakere dine 700 skrotbunker i Gran Turismo 4 Og spil glæden lider vel under at Philyphony Digital ikke inkluderede den lovende online-del? I Forza kan du ikke alene spille online , du kan også gøre det med dine modificeret og omlakerede biler, og vinde oenge som kan bruges offline. Jeg tror slet ikke du er i stand til at fatte, hvor meget mere Forza tulbyder spilleren.

GT: Male, min bare..! Jeg vil bare køre i bilerne, ikke male dem lyserøde og sætte grimme klistermærker på dem, som du åbenbart godt kan lide.
Du siger Forza tilbyder spilleren så meget mere, men deres såkaldte karrierdel er jo til grin. Tjek lige den kolossale karrieredel i Gran Turismo 4 her snakker vi om merværdi.

F: Det er klart , at karrieredelen er lang og omfattende i Gran Turismo 4, når hvert løb er så utroligt let at vinde med lidt ekstra heste kræfter under hjelmen. Forzas ranking system sørger for, ay du ikke bare kan vinde ved at bruge benge på din bil, indtil den har samme topfart som en jetjager. I Forza er hver løb så jævnbyrdigt, at man frygter hver en lille udskridnng og aldrig kan føle sig sikker, før man har passeret den sidste kurve og ser målstregen foran sig. I Gran Turismo 4 kan man til og med lade sin overnaturlige skarpe B-Kører vunde løb. Såman ikke behøver spille selv -  hvilket er heldigt når man tager den livløse kørerfornemmelse i Betragtning. 

GT:
Hvor er det interessant , at du bruger ordet livløs. Jeg har nemlig aldrig oplevet en så død ”motorlyd” som i Forza. Selv en monsterbil som Dodge Viper lyder som noget, min mormor plejede  at sy gardiner på. At B-køreren i Gran Turismo 4 lammetæver din drivatar (hold kæft , et latterligt navn!) er bare en konsekvens af, at Gran Turismo 4 har bedre Ai . Mal du din mustang i de brækfarver du har lyst til. Du kan afligevel ikke skjule det faktum, at der dybest set er tale om en sy maskine på hjul. F: Pah! Uanset hvad du siger , er det et faktum at Forza allerede i sin første inkarnation totalt overstråler det gamle slidte Gran Turismo 4. Efterhånden er det sjoveste i spillet at fotografere bilerne foran Grand Canyon. Kør dog din Ferrari ned i kløften og spar dig selv for mere lidelse. Nå nej Ferrari og Porshe er jo ikke med i Gran Turismo 4. Og ak, man kan jo kke køre ud over kanten   Her slutter kampen mellem rivalerne hva der senere skete står endnu uskrevet men jeg er sikker på at på mange andre forums har kampen forsat


Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.